Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024
Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024

Batlle avisa que si no es paga el manteniment de les autopistes la xarxa viària pot quedar “molt desmillorada”

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-El tinent d’alcalde de seguretat de l’Ajuntament de Barcelona, Albert Batlle, ha avisat aquest divendres que cal decidir com s’han de mantenir les autopistes, després que aquesta mateixa setmana s’aixequessin la majoria de peatges a Catalunya. En una entrevista a ‘Catalunya Ràdio’ ha assegurat que si s’afanyen a debatre sobre aquests costos, la xarxa viària pot quedar “molt desmillorada”. “Ens podem trobar que d’aquí a certs mesos ens comencem a queixar de l’estat de les autopistes”, ha apuntat. En aquest sentit, ha lamentat que s’hagi arribat a la data límit sense cap proposta i ha subratllat la necessitat de fer un debat “amb serenitat”, com més aviat millor. “Hi ha una improvisació al país que ens afecta a tots plegats”, ha reblat.

Un altre dels punts on Batlle ha incidit més ha estat la qüestió mediambiental. El tinent ha recordat que actualment hi ha una situació d’emergència climàtica que el debat sobre les autopistes també ha de tenir en compte. “De fet, existeixen estàndards de qualitat ambiental als que estem obligats per la normativa europea”, ha insistit.Opinions contraposades al consistoriPrecisament aquest argument va ser un dels que va utilitzar ahir la tinenta d’alcaldia d’Infraestructures i Mobilitat de Barcelona, Janet Sanz, que va instar la Generalitat a concretar una “proposta realista” de gestió pública de les infraestructures. Així va defensar que el nou model hauria d’incorporar “el pagament per ús” per tal de desincentivar-ne la circulació. Sanz també va criticar que es generin expectatives de poder utilitzar les autopistes perquè són gratuïtes, mentre això agreuja el problema de contaminació.Les seves declaracions van generar polèmica, i la regidora socialista a l’Ajuntament, Rosa Alarcón, va replicar que la fi dels peatges “reverteix un desequilibri territorial” i són una “millora per a la seguretat viària”. Així, fonts socialistes van afirmar que la postura de Sanz pot ser “la seva o la del seu partit”, però “en cap cas” la del govern municipal “ni la de la ciutat”.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió