Edició 2095

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 20 de abril del 2024
Edició 2095

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 20 de abril del 2024

Bargalló diu que l’informe sobre el cost de les places referma la desigualtat de centres segons la renda familiar

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-El conseller d’Educació, Josep Bargalló, ha assegurat aquest dilluns que l’informe del Síndic de Greuges sobre el cost de les places escolars reforça la tesi del seu departament segons la qual la manca de finançament no és igual a totes les escoles públiques i concertades, sinó que depèn del nivell social de les famílies. Per això, està d’acord en signar contractes programa amb els centres segons el seu grau d’implicació en la lluita contra la segregació escolar, independentment de la titularitat del centre. Per a Bargalló, l’increment de més de 1.100 milions d’euros respecte el 2019 que proposa l’informe per garantir un finançament públic adequat ja gairebé s’ha produït amb el pressupost d’aquest 2020.

Després de la presentació de l’informe al Parlament, Bargalló ha elogiat l’informe pel fet de ser “inèdit” a l’estat i perquè “esberla tòpics” i deixar clars els costos d’escolarització i els complementaris. Com que les desigualtats de finançament no són iguals a tots els centres, el reforç del finançament públic tampoc ha de ser lineal, creu, sinó asimètric.A més, Bargalló creu que l’informe també evidencia que la Generalitat ha de cobrir tots els costos d’escolarització, i que cap família se n’ha de fer càrrec, ni tant sols als centres concertats, als quals es pot retirar el concert si ho fan pagar als pares. Altra cosa són els costos de serveis i activitats complementàries.La comissió de seguiment del Pacte contra la segregació escolar s’ha reunit aquest dilluns al Parlament, amb les intervencions del president de la cambra, Roger Torrent; el conseller d’Educació, Josep Bargalló, i el síndic de greuges, Rafael Ribó, entre altres. Ribó ha subratllat en la intervenció davant de la comissió que la segregació és el “problema número 1 de l’educació a Catalunya” i ha alertat que la pandèmia del coronavirus dibuixa un context “més difícil”. En aquest sentit, ha advertit que “la no presencialitat podria ser en el futur un factor d’increment de la desigualtat” entre alumnes no només pels problemes de connectivitat i les diferències en l’acompanyament familiar, sinó també per les dificultats de consolidar aprenentatges i d’atendre les necessitats educatives dels alumnes. A més, la crisi de la covid-19 portarà un “increment de la precarietat social” que tindrà un impacte “més gran” en els centres “de més complexitat”, ha afegit el síndic.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió