Dimecres, 4 d'agost de 2021 - Edició 1105
La República

‘Barcelona x tu. Tu x Barcelona’, nova campanya perquè la gent torni als comerços, restaurants i hotels del centre

ACN Barcelona.-L’Ajuntament de Barcelona, la Generalitat i Turisme de Barcelona han posat en marxa aquest dissabte la campanya ‘Barcelona x tu. Tu x Barcelona’ perquè la gent torni als comerços, […]

Avatar
Agències 12/06/2021

ACN Barcelona.-L’Ajuntament de Barcelona, la Generalitat i Turisme de Barcelona han posat en marxa aquest dissabte la campanya ‘Barcelona x tu. Tu x Barcelona’ perquè la gent torni als comerços, restaurants i hotels del centre. Es tracta d’un joc que pretén convertir els barcelonins en “prescriptors de la ciutat” a través d’Instagram i que permet gaudir d’una experiència de realitat augmentada. La campanya interactiva s’allargarà fins a finals de juliol i ha comportat la instal·lació de grans lones a Via Laietana i una vintena de torretes distribuïdes en punts neuràlgics del centre. Aquesta pionera iniciativa tindrà una intensa presència a les xarxes socials i combina el format ‘offline’ i la connectivitat digital dels usuaris, que són els protagonistes.

‘Barcelona x Tu. Tu x Barcelona’ ha comptat amb el suport de les diferents entitats representatives del sector comercial, i una especial implicació de Barcelona Oberta, l’entitat que aglutina els eixos comercials del centre de la ciutat. La campanya ha tingut un cost de 435.000 euros, 285.000 han estat sufragats per Turisme de Barcelona i 150.000 per la Generalitat de Catalunya.La campanya repta al visitant a trobar les diferents il·lustracions i QR repartits pel centre de la ciutat i a descobrir què hi ha al darrere. Es tracta d’una proposta diferent amb la qual el centre de Barcelona vol tornar a connectar amb la ciutadania de la regió metropolitana i reivindicar-se com una àrea urbana creativa, tecnològica, moderna, amb alta qualitat de vida, innovadora, i que manté la seva identitat i els seus valors.El primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, ha destacat que “és una crida a reconquerir el cor de la ciutat” i a tornar a gaudir dels hotels, els comerços, els bars i els restaurants. De fet, segons ell, aquesta és la “primera campanya interactiva fonamentada en les xarxes socials que es posa en marxa en una ciutat”. La iniciativa s’ha centrat en el “cor de la ciutat” perquè és “un actiu que ha de bategar amb força perquè tot el cos estigui sa i fort”. També ho veu així Albert Castellanos, secretari d’Empresa i Competitivitat, qui creu que aquesta iniciativa és una inversió “pel present i el futur de la ciutat”.Il·lustracions de DAQ Studio i darrera tecnologiaLa campanya es basa en les il·lustracions de l’estudi DAQ, encapçalat per David Acevedo, que s’han repartit pels carrers del centre. Segons el consistori, es tracta d’una campanya sense antecedents en el nostre país, que combina la part tradicional i el transmèdia digital i que és totalment innovadora en comunicació exterior. De fet, compta amb la darrera tecnologia oberta Spark AR i la interacció amb la plataforma d’Instagram els usuaris poden interactuar amb les gràfiques del carrer en temps real.Per a la producció de la campanya també s’ha comptat amb la participació de l’agència Vertically, D-Moore, Click-Code, Espada i Santa Cruz, Hike, Javier Mariscal, Escribà i Norte Studio.Les il·lustracions tenen presència destacada en tots els barris del centre gràcies a cartells en diferents formats, com dues grans lones que cobreixen façanes d’edificis fins a torretes de 3 metres d’alçada o cartells pels establiments.Per participar-hi, els usuaris han de fer una captura de la imatge a través del codi QR, cosa que els permet entrar en una experiència virtual amb els filtres d’Instagram que es podrà compartir amb el hashtag #BCNxtu.La iniciativa forma part del Pla de Reactivació del Comerç que l’Ajuntament de Barcelona va posar en marxa fa un any per ajudar al sector a recuperar-se de la crisi provocada per la pandèmia, i en una segona fase, per reactivar-se i preparar-se pels anys que vindran, en què s’acceleraran els canvis en els hàbits de consum i activitat de la ciutadania.Aquesta acció promocional també s’emmarca en les actuacions impulsades des del Govern de la Generalitat, a través del Departament d’Empresa i Treball, per reactivar els sectors del comerç, la restauració i el turisme, especialment afectats per la Covid-19.