Edició 2091

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 16 de abril del 2024
Edició 2091

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 16 de abril del 2024

Barcelona vol eliminar un carril de circulació per sentit a la Meridiana entre Fabra i Puig i el pont de Sarajevo

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – L’Ajuntament de Barcelona ha presentat aquest dimecres els estudis previs per a la remodelació de l’avinguda Meridiana entre Fabra i Puig i el Pont de Saravejo, els quals contemplen l’eliminació d’un carril de circulació per sentit. Segons ha explicat la tinenta d’alcaldia, Janet Sanz, la proposta busca “desmuntar l’autopista urbana” i millorar la connectivitat entre Sant Andreu i Nou Barris. Amb aquest objectiu, a banda d’eliminar un sentit de circulació per sentit, el consistori preveu implementar un carril bus d’entrada i sortida de la ciutat i un carril bus VAO d’entrada. L’estudi també contempla l’eliminació del pont del Dragó, així com l’increment dels passos de vianants, la instal·lació d’un carril bici i 1.200 arbres nous.

El punt principal de la proposta de reurbanització d’aquest tram de 2,5 quilòmetres passa per recuperar la rasant original de l’avinguda Meridiana i situar la calçada d’entrada a la cota de Nou Barris i la calçada de sortida a la cota de Sant Andreu, amb la qual cosa s’eliminaria el mur actual. Segons el projecte presentat, el desnivell se salva amb una mitjana central on s’instal·laria un carril bici bidireccional i diversos passos de vianants per tal que es pugui travessar l’avinguda.

Publicitat

En aquesta línia, la proposta del consistori contempla doblar els passos de vianants i passar dels 9 actuals, amb una distància mitjana d’uns 300 metres, als 18 passos, amb una distància d’uns 130 metres de mitjana.

A banda, l’estudi també preveu eliminar la calçada segregada del costat de Sant Andreu, amb la qual cosa es podria ampliar la vorera, que passaria dels 3,5 a 18 metres d’amplada. Amb tot, la calçada actual es reduiria un 36% en favor de l’espai públic per al vianant.

Entre les actuacions més destacades també hi ha la desaparició del pont del Dragó. Segons ha explicat Sanz, l’enderrocament d’aquesta infraestructura és possible a causa de la reducció de la cota de la calçada de l’avinguda. Un fet que, segons la tinenta d’alcaldia, permetrà millorar la connexió amb el nucle antic de Sant Andreu. “Era un node més aviat insegur, on els vianants tenien moltes dificultats per poder travessar d’un punt a l’altre”, ha assegurat Sanz.

Per ara, la proposta no ha anat més enllà dels estudis previs, els quals s’han tirat endavant amb un procés participatiu per escoltar les demandes dels veïns. Tanmateix, segons ha defensat Sanz, amb l’estudi es deixa “tot a punt” per a poder ser executat durant el següent mandat. Segons els plans del consistori, el projecte executiu es podria encarregar a partir del gener del 2024 i, posteriorment, es licitarien les obres. “Estarem més a prop d’aquesta Meridiana que deixa enrere el fum i l’assalt, i passa a un espai de vida més obert”, ha subratllat la tinenta d’alcaldia.

Ara com ara, el consistori té en marxa les obres de reurbanització del tram entre Josep Estivill fins a Felip II, que es preveu que acabin abans de l’estiu. Pel que fa al tram entre Felip II i Fabra i Puig, aprovat en fase inicial, la intenció del consistori és portar el projecte executiu a aprovació definitiva el projecte el pròxim mes d’abril i licitar les obres a partir de la tardor que ve.

L’actual govern de l’Ajuntament de Barcelona ha actuat, fins ara, en 1,7 quilòmetres de l’avinguda, amb una aportació total de 28 milions d’euros, 6 dels quals corresponen a fons Next Generation.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió