Dimecres, 28 de juliol de 2021 - Edició 1098
La República

Barcelona ofereix 6.975 llicències de motos compartides i 3.975 de bicis per regular el sector

ACN Barcelona.-L’Ajuntament de Barcelona ha presentat el decret que regularà la normativa d’atorgament de llicències de motos i bicicletes d’ús compartit a Barcelona, que entrarà en vigor en les properes […]

Avatar
Agències 04/07/2019

ACN Barcelona.-L’Ajuntament de Barcelona ha presentat el decret que regularà la normativa d’atorgament de llicències de motos i bicicletes d’ús compartit a Barcelona, que entrarà en vigor en les properes setmanes, segons ha explicat el regidor de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Eloi Badia. Les empreses d’explotació de vehicles d’ús compartit comptaran amb 3.975 llicències per motocicletes i ciclomotors i 6.958 per bicicletes. Cada empresa podrà optar a un màxim de 1.325 llicències per a motos i 2.319 per a bicis i haurà de pagar una taxa de 71,51 euros anuals per vehicle. Badia ha anunciat que començaran a treballar per regular properament els patinets i cotxes d’ús compartit.

El nombre total de llicències per a motos i bicicletes s’adjudicaran a aquelles empreses que facin la sol·licitud i compleixin els requeriments. En una primera adjudicació totes les empreses rebran el mateix número de llicències, cadascuna de les quals tindrà una vigència inicial de 3 anys, que es podrà prorrogar per un any més a criteri de l’Ajuntament de Barcelona prèvia petició del titular. Anualment es podrà revisar el nombre total de llicències.Per mantenir la llicència les persones titulars hauran de respectar la normativa vigent, tenir l’assegurança corresponent, i un compromís de responsabilitat social en matèria laboral. També s’hauran de facilitar al consistori les dades de geolocalització de tots els vehicles en temps real durant tot el dia, reubicar-los quan sigui necessari, i estacionar-los correctament. Cada operador haurà de vetllar també per evitar que més de la meitat de la flota estigui al centre de la ciutat durant dues hores consecutives.Si no es compleixen aquestes obligacions, l’Ajuntament podrà comissar vehicles si el titular continua fent ús de l’espai públic extingida la llicència, revocar la llicència si no se’n fa ús durant més de vint dies o per circumpstàncies d’interès públic, i imposar sancions de 450,76 euros per incompliment de les condicions d’ús de l’espai públic. En el cas d’incompliment també es podrà incautar la garantia, establerta en un 10% de l’import de la taxa pel conjunt dels vehicles.Una empresa denúncia que les llicències són poques i caresUna de les empreses que ha participat en les sessions de treball amb l’Ajuntament de Barcelona per regular el sector, Mobike, ha criticat que cal “un canvi molt més decidit per combatre l’emergència climàtica” i que la xifra de llicències hauria de ser més gran “sobretot tenint en compte que hi ha més de 600.000 turismes privats a Barcelona, la gran majoria de combustió”.En un comunicat, afegeix que caldria apostar per substituir estacionaments de cotxe a la calçada per estacionaments de bicis, com assegura que fan ciutats europees. “Si ciutats referents com Copenhaguen o Amsterdam han aconseguit un canvi radical en la reducció del cotxe privat, Barcelona i la resta de ciutats del món no haurien de ser menys ambicioses”, apunten.