Edició 2072

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 28 de març del 2024
Edició 2072

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 28 de març del 2024

Barcelona limitarà a 30km/hora la velocitat màxima a totes les vies de la xarxa secundària a partir de l’1 de març

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-La velocitat màxima de circulació a totes les vies de la xarxa secundària de Barcelona serà de 30km/hora a partir de l’1 de març. La mesura, que l’alcaldessa Ada Colau farà via decret, té com a objectiu que al finalitzar el 2021 Barcelona tingui el 75% de les seves vies a velocitat 30 o inferior. De moment, aquest any es restringirà la circulació a un màxim de 30 en les vies secundàries i també es modificarà la velocitat en un eix de la xarxa viària bàsica: el del carrer de la Creu Coberta-Carrer de Sants. Aquest tram de 2,4 quilòmetres – des de Plaça Espanya fins al carrer de Munné- passarà del límit de 50 a un nou límit de 30. Segons l’Ajuntament, cada dia passen per aquest eix 9.700 vehicles en sentit muntanya i 8.500 en sentit mar.

Amb el canvi a 30 a la majoria de carrers de la ciutat -els de la xarxa secundària- i també a l’eix Creu Coberta-Sants, Barcelona sumarà 112 quilòmetres més de carrers 30. “Tota la ciutat ha de ser transformada, perquè això és sinònim de reduir l’accidentalitat i garantir una millor connexió a peu i en bicicleta”, ha apuntat la tinenta d’alcaldia d’Urbanisme Janet Sanz.L’actuació per convertir Barcelona en una ciutat 30 és una mesura que Colau ja va anunciar en campanya i que té com a principal objectiu reduir la sinistralitat i la gravetat de les lesions quan hi ha accidents interurbans. Actualment Barcelona aplica aquest límit de velocitat de 30 a la meitat dels carrers de la ciutat, és a dir a un 50%. La idea és que en dos anys les vies amb aquest límit siguin un 75% del total, és a dir, la gran majoria. Amb el canvi en l’eix Creu Coberta-Sants i el límit a totes les vies secundàries, el límit de 30 s’aplicarà ja a un 68% dels carrers barcelonins.A partir de l’1 de març un decret signat per l’alcaldessa Ada Colau marcarà aquest límit de 30 a totes les vies de la xarxa secundària, incloent-hi també aquelles que tinguin més d’un carril o més d’un sentit.Entre les mesures que acompanyen el canvi hi haurà radars, passos de vianants elevats i senyalització a 30, tant sobre la calçada com amb senyals verticals, que s’implantaran al llarg d’aquest any.”És un tema molt vinculat a la seguretat, tenim una velocitat que circula amb massa rapidesa i hem d’abaixar-la”, ha dit la regidora de Mobilitat de l’ajuntament, Rosa Alarcón.Segons Alarcón aquest any el consistori se centrarà en les vies secundàries i també en l’eix Creu Coberta- carrer de Sants i a partir del 2021 “s’atacarà” més xarxa bàsica i vies principals.Transformació globalLa tinenta d’alcaldia d’Urbanisme, Janet Sanz, ha recordat que el pla per reduir la velocitat a la ciutat va acompanyat d’altres transformacions, com ara la Via Laietana o Meridiana. “Fins ara ningú s’imagina com a possible que aquests dos carrers siguin carrers i no autopistes”, ha apuntat.Sanz ha recordat també que el consistori està “pacificant” carrers en cap de setmana a través de la iniciativa ‘Obrim els carrers’.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió