Diumenge, 20 de juny de 2021 - Edició 1060
La República

Barcelona impulsarà una ‘app’ per conèixer a temps real les places d’aparcament públic i privat lliures

ACN Barcelona.-L’Ajuntament de Barcelona elaborarà un pla per a la gestió global dels aparcaments subterranis i de fora de calçada de la ciutat, un pla que ha de servir per […]

Avatar
Agències 19/05/2020

ACN Barcelona.-L’Ajuntament de Barcelona elaborarà un pla per a la gestió global dels aparcaments subterranis i de fora de calçada de la ciutat, un pla que ha de servir per desenvolupar un instrument que serveixi per conèixer, a temps real, les places d’aparcament de rotació lliures fora de calçada més properes. La proposta de JxCat s’ha transaccionat amb el govern municipal i ha estat aprovada per unanimitat a la Comissió d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat d’aquest dimarts. Aquesta ‘app’ ha de permetre alliberar espai d’aparcament en superfície i guanyar infraestructura verda, massa vegetal i més espai per a ús ciutadà.

La regidora de JxCat Francina ha proposat que l’Ajuntament es doti d’un pla per la gestió de totes places aparcament, públiques i privades, i que es gestionin com un tot, a través d’una app que doni informació a temps real a qui necessiti aparcar. “Podríem alliberar places en calçada, eliminaríem transit”, ha afirmat Vila, que ha calculat que es podrien alliberar fins a 112.000 places d’estacionament en superfície; baixar les motos i les bicis a les calçades i deixar la vorera pel vianant; ampliar el verd longitudinal, arribant a 140 hectàrees de nova zona verda, i rebaixar l’illa de calor”.Vila ha assenyalat que cal veure la crisi actual com “una oportunitat per impulsar projectes ambiciosos, per a prendre decisions estructurals, en aquest cas en l’àmbit mobilitat, per fer una ciutat més amable, més verda, i per les persones”. “Disposem d’instruments tècnics relacionats amb la mobilitat que ens han de permetre recuperar espai públic per les persones i per usos més sostenibles”, ha recordat. Vila ha defensat que “les voreres han de ser per a les persones, més verdes; les motos i bicis han d’estar aparcades a les calçades; i els cotxes, als pàrquings”.