Dimarts, 22 de juny de 2021 - Edició 1062
La República

Barcelona impulsa una cinquantena de projectes d’indústries creatives

ACN Barcelona.-L’Ajuntament de Barcelona ha renovat el programa CREAmedia per oferir nous serveis d’acompanyament i creació d”start-ups’ d’indústries creatives per tal de potenciar la ciutat “com a pol de talent […]

Avatar
Agències 21/02/2020

ACN Barcelona.-L’Ajuntament de Barcelona ha renovat el programa CREAmedia per oferir nous serveis d’acompanyament i creació d”start-ups’ d’indústries creatives per tal de potenciar la ciutat “com a pol de talent creatiu”. Segons un comunicat del consistori, aquest programa permetrà impulsar uns 50 projectes d’empreses d’aquest àmbit. Actualment, la ciutat concentra un 49.5% dels llocs de treball d’aquest sector del país, per aquesta raó, el primer tinent d’alcaldia, Jaume Collboni, ha explicat que el consistori vol “pivotar la base econòmica del futur sobre la capacitat que té Barcelona d’atraure talent”. Des d’aquest divendres les empreses que vulguin beneficiar-se del programa CREAmedia poden presentar els seus projectes.

El programa CREAmedia fa una crida a les empreses per seleccionar les primeres 15 start-ups que s’instal·laran a la Incubadora Almogàvers per rebre suport, definir i concretar el seu model de negoci.Els emprenedors tindran un espai durant sis mesos i estaran acompanyats dels equips tècnics de Barcelona Activa i dels professionals del sector per crear “un model de negoci viable i sostenible en les indústries creatives”. Un cop aconseguit aquest objectiu, les start-ups creatives poden buscar fórmules per desenvolupar els seus projectes a altres centres, com poden ser els espais de l’agència municipal destinats a l’emprenedoria.A més, el programa oferirà formació amb tallers exclusius de lideratge, digitalització del projecte i connectivitat amb l’ecosistema. Aquesta evolució del programa CREAmedia permetrà també identificar projectes emprenedors i innovadors en aquest sector i una eina de suport a la creació d’empreses i start-ups, així com la seva sostenibilitat comercial, econòmica, financera i social. La comunitat emprenedora d’indústries creatives trobarà un espai on generar una xarxa o ecosistema, formar part d’un hub que permeti la connexió internacional amb altres ciutats del món, i tenir una agenda d’activitats i esdeveniments.