Edició 2099

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024
Edició 2099

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024

Barcelona estudia instal·lar radars a les zones limitades a 30 km/h per reduir la sinistralitat

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-L’Ajuntament de Barcelona es planteja instal·lar radars a les zones limitades a 30 km/h per reduir la sinistralitat. “Mentre hi hagi una sola persona ferida greu o morta en accident de trànsit hem de continuar lluitant per evitar-ho”, ha afirmat la regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, que considera que el descens de víctimes i ferits a la capital catalana passa obligatòriament per la reducció de la velocitat de circulació dels vehicles. “I això no significa només fer més carrers 30 sinó que en aquests carrers es respecti la velocitat. Cal que la normativa que ja tenim en aquests moments es compleixi”, ha reblat Alarcón en la 25a edició del Fòrum de Seguretat Viària. És per això que el consistori barceloní estudia la instal·lació d’aquests radars en zones 30 –encara sense concretar els districtes- i també ubicar un radar de tram al túnel de la Rovira, un punt on l’Ajuntament ha detectat que se sobrepassa sovint el límit de 60 km/h.

“Si aconseguim abaixar la velocitat serà molt més fàcil que tots ens respectem millor i que puguem conviure a la calçada sense haver de fer tantes segregacions d’espai per a la mobilitat”, ha reflexionat en veu alta la regidora de Mobilitat. “Barcelona es caracteritza per una gran disciplina en l’aparcament i amb la velocitat ha de passar el mateix”, ha sentenciat Alarcón. Per la seva banda, el regidor de Prevenció i Seguretat, Albert Batlle, ha defensat “l’aposta claríssima” de Barcelona per les zones 30 i s’ha mostrat partidari que tots els carrers amb un sol carril de circulació haurien de tenir aquesta limitació. “Estem decidits a fer un pas endavant en la reducció de la sinistralitat. Estem convençuts que els accidents de trànsit, des de la política, les institucions i des de la pedagogia es poden minimitzar per no dir erradicar”, ha conclòs Batlle. Amb motiu dels seus 25 anys, les institucions participants al Fòrum de Seguretat Viària han signat una declaració institucional amb l’objectiu de reforçar el compromís amb una ciutat “més segura i amable” per a les persones. En el marc d’aquesta declaració, els signants, es comprometen a fer les accions necessàries per aconseguir una ciutat més amable on la prioritat siguin els col·lectius més vulnerables, posant l’èmfasi en els vianants; pacificar els entorns escolars; fomentar l’ús del transport públic i fer-lo més segur i inclusiu; i millorar la integració de ciclistes i vehicles de mobilitat personal a la mobilitat de la ciutat. També s’aposta per implementar un pla estratègic per a motoristes com a col·lectiu més vulnerable, millorar la seguretat dels vehicles a motor i i promoure una convivència entre les persones usuàries dels diferents mitjans de transport urbà per evitar els accidents.257 morts o ferits greus en accident de trànsit a BarcelonaEl consistori barceloní detalla que en els últims 25 anys s’han reduït un 68% les persones mortes i des de l’any 2004 en un 55% les persones ferides. Tot i això, en l’últim any a Barcelona 257 persones van perdre la vida o van resultar ferides greus en accidents de trànsit. Les causes principals dels accidents continua sent les distraccions de les persones conductores i el consum d’alcohol i drogues. Els col·lectius més vulnerables són vianants i motoristes, ja que des del 2010 fins ara el 90% dels morts en accidents de trànsit pertanyen a aquests dos col·lectius.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió