Dijous, 2 de desembre de 2021 - Edició 1225
La República

Barcelona estrena nova campanya per promocionar-se com a millor destí nadalenc del sud d’Europa

ACN Madrid.-Turisme de Barcelona i Renfe han presentat aquest dimarts a la madrilenya estació d’Atocha la nova campanya ‘Barcelona estrena Nadal’ per promocionar la capital catalana com a millor destinació […]

Avatar
Agències 23/11/2021

ACN Madrid.-Turisme de Barcelona i Renfe han presentat aquest dimarts a la madrilenya estació d’Atocha la nova campanya ‘Barcelona estrena Nadal’ per promocionar la capital catalana com a millor destinació de Nadal del sud d’Europa. La iniciativa va adreçada al mercat espanyol i europeu, i dona visibilitat al teixit comercial, gastronòmic i cultural de Barcelona. “És la primera vegada que presentem una campanya d’aquestes característiques a Madrid, perquè pretenem impactar al visitant procedent de mercats consolidats com l’espanyol i el de les principals ciutats connectades amb AVE, com Bilbao o València, i a aquells mercats europeus més madurs com el Regne Unit, França i Itàlia”, ha apuntat la directora general de Turisme de Barcelona, Marian Muro.

“Sabem que s’ha de cuidar el turisme de proximitat i adreçar-nos a ell amb una oferta específica a través dels canals i serveis més adequats”, ha continuat Muro. Per la seva banda, el regidor de Turisme i Indústries Creatives, Xavier Marcé, ha assenyalat que la nova campanya “incideix en l’oferta cultural i se suma a l’estratègia de diversificar els continguts que oferim a les persones que visiten la ciutat i intensificar les accions adreçades al visitant de proximitat i, especialment, a aquells que hi accedeixen amb mitjans de transport més sostenibles”.Per al president de Renfe, Isaías Táboas, aquesta iniciativa conjunta és una mostra del compromís de Renfe amb la ciutat de Barcelona i Catalunya, on pràcticament mig milió de persones són clients de l’operadora. “A Renfe hem tingut sempre la ciutat comtal com a una de les nostres destinacions preferents a l’hora de programar els nostres trens, tant aquells que circulen per les línies d’alta velocitat com pels que ho fan per les convencionals”, ha assegurat Táboas. Visitant d’entre 25 i 65 anys amb motivacions culturalsLa nova campanya va adreçada a un visitant d’entre 25 i 65 anys, que viatja en parella, família o sol, amb un nivell socioeconòmic mitjà-alt i alt, amb motivacions culturals, amant de les tradicions i de l’estil de vida de Barcelona. I que es desplaci en aquesta època nadalenca per gaudir de l’oferta d’un destí urbà com Barcelona i de les compres. En aquest sentit, el Regne Unit, França i Alemanya, juntament amb Itàlia i els Estats Units, són els principals mercats pel que fa a la destinació en compres. Les compres representen una despesa superior al 22%, cosa que situa aquest sector com la segona principal partida de despesa durant l’estada, per darrere de la gastronomia (45,1%). Segons l’enquesta de perfil i hàbits dels turistes, que realitza periòdicament l’Observatori del Turisme a Barcelona, l’oferta comercial de la ciutat rep una puntuació de 8,2, en una escala de l’1 al 10, per part dels turistes i que el 93,9% dels visitants considera Barcelona una ciutat per passejar-hi. De fet, el 53,2% dels visitants afirma realitzar activitats relacionades amb les compres.Si bé el Nadal passat el mercat espanyol va representar més del 66% dels turistes, aquest any s’espera, si les circumstàncies ho permeten, que mercats destacats com Itàlia, França i el Regne Unit recuperin prop del 25% de quota conjunta que representaven abans de la pandèmia.L’eslògan de la campanya: “Regala’t nous records’L’eslògan de la campanya ‘Barcelona estrena Nadal. Regala’t nous records’ subratlla les noves propostes i experiències amb què poder celebrar de nou el Nadal. Les imatges de la campanya mostren una parella de joves que es van enamorar a Barcelona i que comparteixen els records d’aquell moment, així com les realitats alternatives amb l’oferta de Nadal. La campanya, realitzada per l’agència Wearecp, es difondrà fins al 31 de desembre pels canals digitals de Turisme de Barcelona i altres mitjans de comunicació, en format vídeo, i xarxes socials com Facebook, Instagram, Youtube, Tik Tok i Google i pretén impactar a més de 140 milions de possibles visitants.Turisme de Barcelona ha editat unes postals que distribuirà als hotels de la ciutat, oficines de turisme i altres establiments amb l’objectiu de fer difusió de la campanya per tal que el visitant, quan arribi a la ciutat, pugui consultar al portal web tota l’oferta cultural i de serveis.Acord amb Renfe: vinilat de dues tractores de l’AVE i 30.000 capçals amb la campanyaFinalment, Turisme de Barcelona ha arribat per primera vegada a un acord amb Renfe com a aliat preferent en transport i amb el vinilat dels seus trens. L’acord amb Renfe contempla diverses accions comunicatives pels canals de l’operadora com la newsletter, anuncis de vídeo en Play Renfe, Canal Renfe i bàners; així com amb els vinilats de dues capçaleres tractores de l’AVE durant dues setmanes de desembre, la col·locació de més de 30.000 capçals de seients a l’AVE a Barcelona amb la campanya i una inserció a la revista Club Renfe de desembre.