Dimarts, 15 de juny de 2021 - Edició 1055
La República

Barcelona es reivindica com a ‘hub’ de ‘startups’ amb el 58% de la inversió a l’Estat

ACN Barcelona.-Barcelona s’ha consolidat com un dels principals ‘hub’ de ‘startups’ d’Europa. La capital catalana concentra el 34% de les empreses de nova creació de l’Estat i acull el 58% […]

Avatar
Agències 12/12/2019

ACN Barcelona.-Barcelona s’ha consolidat com un dels principals ‘hub’ de ‘startups’ d’Europa. La capital catalana concentra el 34% de les empreses de nova creació de l’Estat i acull el 58% de la inversió, segons l’informe ‘Startup Ecosystem Overview’. Barcelona té prop de 1.300 ‘startups’ i “encapçala” el rànking de les ciutats espanyoles, segons la consellera delegada de Social Car, Mar Alarcón. “La marca Barcelona aporta molt, mentre que la marca Espanya resta”, ha assegurat l’inversor Carlos Blanco en declaracions a l’ACN. Segons el cofundador de Housfy, la capital catalana atrau talent per la combinació de “l’elevada qualitat de vida i la capacitat de crear negoci”. El Barcelona Startup Congress s’ha celebrat aquest dijous amb l’objectiu de debatre sobre el futur del sector i ha comptat amb la presència de 450 assistents.

En concret, el congrés ha volgut debatre sobre la relació entre les grans empreses i les ‘startups’. “Les grans empreses poden aprendre d’innovació i rapidesa en la presa de decisions de les ‘startups’ mentre que aquestes companyies es beneficien de l’impuls econòmic de les grans corporacions”, ha explicat el director de l’esdeveniment, Raimon Recoder. Més enllà de la relació entre aquestes dues companyies, el congrés ha reivindicat Barcelona com a un dels principals ecosistemes emprenedors d’Europa. La capital catalana és la tercera ciutat d’Europa preferida a l’hora de crear una ‘startup’ i ha acollit més de mil milions d’inversió el 2019, pràcticament duplicant la xifra de fa dos anys. “Barcelona és una marca fantàstica, del nivell d’Apple o Harley Davison”, ha assegurat el president de la Comissió d’Emprenendoria del 22@ Network, Erik Brieva. La qualitat de vida, les possibilitats d’oci, les oportunitats per crear negoci o “l’atracció d’inversió” són alguns dels factors que han posicionat la ciutat com a un referent europeu. L’ambient “cosmopolita, tecnològic, obert i innovador” són també altres elements, segons Mar Alarcón. El posicionament de Barcelona s’ha donat “tot i els tràmits burocràtics feixucs”, ha mantingut la també fundadora de Social Car. En concret, ha destacat la “dificultat d’atraure talent estranger” o “la càrrega fiscal”.En aquest sentit, Brieva ha destacat que “la inestabilitat preocupa a l’ecosistema emprenedor” tot i que els números “no ho subscriuen”. “De fet, en els últims dos anys s’ha crescut a ritmes que no s’havia fet fins ara”, ha afegit.