Divendres, 30 de juliol de 2021 - Edició 1100
La República

Barcelona es presenta a París com un destí “obert, segur i preparat” per atraure turisme “de qualitat”

ACN Barcelona.-El primer tinent d’alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, ha defensat avui a París que Barcelona és una ciutat “segura, oberta i preparada” per rebre “visitants de qualitat”. […]

Avatar
Agències 15/06/2021

ACN Barcelona.-El primer tinent d’alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, ha defensat avui a París que Barcelona és una ciutat “segura, oberta i preparada” per rebre “visitants de qualitat”. Ho ha fet en el marc d’una trobada amb 80 agències i operadores turístiques juntament amb l’alcalde de Sevilla, Juan Espadas, en el marc de l’estratègia conjunta de les dues ciutats per “reactivar l’economia del turisme”. El tinent d’alcaldia ha destacat l’esforç que ha fet Barcelona per adaptar-se als protocols sanitaris i ha afirmat que volen oferir “un millor servei” a les empreses turístiques. També ha mostrat l’interès del consistori per incrementar el pes del turisme francès a la ciutat, un mercat que ja suposa el 12% del total de visitants.

A banda dels dos representants, a la presentació de la campanya ‘Barcelone et Seville relient Paris!’ també hi han participat l’ambaixador d’Espanya a França, José Manuel Albares, el regidor de Turisme i Indústries Creatives del consistori barceloní, Xavier Marcé, i la directora general de Turisme de Barcelona, Marian Muro. Muro ha explicat que la cooperació entre les dues ciutats “no és una fusió”, sinó “un maridatge a través d’elements en comú”, i ha subratllat que han escollit París com a punt de promoció perquè és un mercat de proximitat que permet fer una acció “que tingui cert retorn”, un punt d’arribada de turisme internacional de tot el món i una destinació que té “molts punts en comú” amb Barcelona i Sevilla.França, un mercat turístic crucialDurant la trobada, Collboni també ha volgut remarcar la importància del turisme francès per Barcelona. En aquest sentit, ha assenyalat que França s’ha convertit en el primer mercat internacional emissor de turistes per la capital catalana, reportant un 12% del total de visitants que ha rebut la ciutat durant els quatre primers mesos de 2021. “Volem augmentar el pes del turisme francès amb una aposta per atreure visitants interessants en els nostres actius: la cultura, la gastronomia o l’arquitectura”, ha insistit el tinent d’alcaldia.Un projecte de futurLa cooperació entre Barcelona i Sevilla vol estendre’s més enllà d’aquesta campanya. Amb l’objectiu de continuar promocionant les dues ciutats el proper mes d’octubre s’organitzarà, amb la col·laboració de Renfe, una ruta especial amb un tren AVE que farà el recorregut París-Barcelona-Sevilla i on es convidaran diversos agents, periodistes i influencers francesos. De cara al 2022, ambdues ciutats llançaran una campanya promocional adreçada als mercats de Dubai, Abu Dhabi i Doha.