Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024
Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024

Barcelona demana al Govern que financiï els descomptes del transport públic de la ciutat pel 2023 si l’Estat no ho fa

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – La tinenta d’alcaldia d’Urbanisme i Mobilitat de Barcelona, Janet Sanz, ha demanat aquest divendres a la Generalitat que assumeixi el finançament dels descomptes del transport públic de Barcelona pel 2023 si l’Estat no ho fa. Sanz ha precisat que desitgen que el govern espanyol mantingui la seva aportació actual del 30% als descomptes de la T-Jove i la T-Usual però diu que si al final això no es dona, posaran “exigència màxima” a la Generalitat perquè assumeixi aquest cost amb recursos propis, argumentant que el transport urbà és competència seva. La tinenta ha assegurat que el consistori aportarà “el que sigui necessari” però ho farà en funció del seu pressupost i la seva representativitat a l’Autoritat del Transport Metropolità.

Janet Sanz ha recordat en declaracions als mitjans de comunicació que l’objectiu del consistori és que de cara al 2023 el descompte del 50% de la T-Usual i la T-Jove es mantingui. “Creiem que en el context actual d’inflació i tenint en compte que la situació no sembla que hagi de millorar, no s’entendria que no allarguéssim el descompte”, ha manifestat Sanz.

Publicitat

Però l’Ajuntament es manté a l’expectativa de saber si comptarà amb l’ajuda de l’Estat per finançar aquest descompte com fins ara, en què el govern espanyol aporta el 30% d’aquesta bonificació. L’executiu de Pedro Sánchez va anunciar que els descomptes del transport interurbà es mantindran el 2023 i, per tant, els bitllets de Rodalies seguiran sent gratuïts, però no va precisar res sobre si mantindrà la seva aportació al transport públic de les ciutats.

“Creiem que té sentit que l’Estat mantingui la seva contribució, però si no és així, posarem exigència màxima a la Generalitat perquè ho cobreixi ella amb recursos propis”, ha comentat Sanz, argumentant que la competència del transport urbà recau sobre els governs regionals.

<strong>Proposta a l’ATM</strong>

Per materialitzar aquesta demanda, l’Ajuntament ha posat la proposta sobre la taula de l’Autoritat del Transport Metropolità, que aquest divendres ha celebrat una reunió del seu consell d’administració en el que estaven presents les tres administracions en qüestió: Ajuntament, Generalitat i delegació del govern de l’Estat. Sanz, que ha presidit la reunió, ha demanat a tothom un compromís per buscar finançament pels títols de transport públic.

Preguntada sobre si la seva demanda a la Generalitat es deu a un pronòstic pessimista sobre el finançament estatal, Sanz ha negat que no comptin amb la participació del govern espanyol: “Estem a l’espera que precisin si mantindran la subvenció del 30%”.

A l’hora d’insistir sobre la seva petició a la Generalitat perquè es comprometi a aquest finançament si l’Estat no el cobreix, ha demanat al govern de Pere Aragonès que “no s’escudin” en la hipotètica negativa estatal per no assumir el cost del descompte.

Sanz ha explicitat que, tant si se’n fa càrrec l’Estat com si se’n fa càrrec la Generalitat, espera que l’administració que assumeixi el descompte ho inclogui com una partida als pressupostos de 2023.

<strong>“Som dos administracions diferents”</strong>

Finalment, Sanz ha contestat a aquells que critiquen que el consistori al·legui una falta de recursos per part de l’Estat si els partits que hi governen són els mateixos del govern municipal. “Som dos administracions diferents. Els governs són governs i tenen moltes complexitats internes. Nosaltres, en tot cas, només defensem la veu de Barcelona”, ha conclòs.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió