Edició 2099

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024
Edició 2099

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024

Barcelona ajudarà 400 petits comerços a digitalitzar-se per fomentar la venda en línia

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-L’Ajuntament de Barcelona, Barcelona Activa, Barcelona Comerç i Endesa fomentaran la digitalització dels petits comerços per tal de poder adaptar-se als nous hàbits de consum. La companyia elèctrica pagarà 500.000 euros per contractar 20 joves agents digitals que assessoraran i acompanyaran 400 petits establiments a millorar la seva venda electrònica, anunciar-se millor a internet o posicionar millor les seves xarxes socials.

El primer tinent d’alcaldia de Barcelona, Jaume Collboni, i la regidora de Comerç i Mercats, Montserrat Ballarín, han presentat la iniciativa al costat de la directora general d’Endesa a Catalunya, Isabel Buesa, i del president de la fundació Barcelona Comerç, Salva Vendrell, en un acte a La Pastisseria, a tocar de la plaça Letamendi.El projecte ‘Re-connectant’ s’emmarca en el pla de digitalització del comerç que l’Ajuntament va posar en marxa a l’inici de la pandèmia, fa un any, per tal de disminuir els efectes adversos de la crisi i impulsar la competitivitat i la digitalització del comerç presencial per als propers anys.Collboni ha dit que els competidors del comerç electrònic són “molt poderosos” i el petit comerç tradicional no només s’ha de reactivar després de la crisi de la pandèmia sinó que també “s’ha de posar al dia”. “Hem de competir amb les mateixes armes i ho farem millor”, ha dit en primera persona. No obstant, no ha volgut donar detalls sobre la possible implantació d’una taxa als gegants del comerç electrònic i l’ús de l’espai públic que fan els seus repartidors.Els 25 agents digitals assessoraran personalitzadament els comerços per tal d’establir estratègies de màrqueting en línia, dinamitzar les seves xarxes socials, donar-los una coherència i fomentar la venda electrònica.Vendrell ha dit que és una “necessitat imperiosa” del comerç de proximitat la seva adaptació digital. De moment s’han apuntat al projecte 170 establiments.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió