Edició 2072

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 28 de març del 2024
Edició 2072

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 28 de març del 2024

Barcelona adjudica definitivament les llicències de motos i bicis d’ús compartit i estudia oferir més permisos al juliol

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-L’Ajuntament de Barcelona ha adjudicat definitivament les llicències de motos i bicis d’ús compartit. En total, el consistori ha atorgat 3.975 permisos per a bicicletes i 6.958 llicències per a motocicletes. Tenint en compte que la mobilitat a la ciutat ha canviat per l’impacte de la pandèmia de la covid-19, el consistori estudia incrementar l’oferta d’aquests dos serveis de mobilitat compartida durant la primera quinzena de juliol, ha explicat en una roda de premsa la regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, que no ha donat una xifra exacte de a quin nombre total de llicències preveuen arribar. Al llarg del procés s’han descartat o retirat 9 empreses del concurs per operar les motos i 3 del procediment per prestar servei de bicicleta.

(Aquesta notícia substitueix la publicada a les 11:28 hores de dimarts 28 de maig. L’empresa vinculada a Cabify no ha caigut del concurs com dèiem erròniament en l’anterior informació. La notícia original ja ha estat degudament corregida)Les 21 empreses acceptades inicialment oferir el servei de ‘motosharing’ han passat a 12. Finalment s’han concedit un total de 4.176 llicències a les marques que han passat el procés de selecció, rebent cada una, d’entrada, 348 llicències per tres anys i quedant així autoritzades a desplegar la seva activitat a la ciutat.Els permisos que no han pogut ser adjudicats fins a arribar al total de 6.958 es repartiran de forma provisional entre guanyadors del concurs per evitar que quedin llicències sense operar. Amb aquest procediment cada operador podrà arribar a operar amb fins a 580 motos. “No volem que ni una sola llicència quedi sense operar en uns moments en què necessitem aquests tipus de motos i bicis a l’espai públic”, ha dit Alarcón, que ha puntualitzat que el repartiment de les llicències sobrants “serà de caràcter temporal i revocable en qualsevol moment”. Han passat el procés algunes empreses que ja operaven a la ciutat com Scoot, Cooltra, Yego Urban Mobilty o Acciona Mobility. A més, han superat el tràmit Tucycle bikesharing, Avant Fullstep, Talban Krup, Tirkil Invest, Oiz Ridesharing, Eco-logia Turismo Sostenible, Mobilitas Futurus, vinculada a Cabify i Respiro, la marca de mobilitat compartida de l’automobilística Seat. D’aquesta manera, s’incrementen el nombre de permisos que tindrà cada operador. Aquest canvi arriba després de mesos de crítiques de les companyies que dominen el servei a Barcelona. Empreses com Cooltra, que comptava amb unes 1.300 motos d’ús compartit a Barcelona, van criticar el concurs municipal en considerar insuficient el nombre de llicències que fixava com a màxim per la ciutat.De la mateixa manera, de les 10 companyies que es van presentar inicialment per a oferir bici compartida han passat el procés de selecció 7 empreses. D’aquestes, tres operaran tots dos serveis: Yego, Cooltra i Scoot. Competiran amb ells Smart Cycles, Boltest Txfy, Jump Bicycles Spain, i Idrik Spain.Les empreses que han superat el concurs en l’apartat de bicicletes rebran, d’entrada, 472 llicències cada una, a excepció de Yego Urban Mobility que en rep 200. L’escreix sobrant fins a arribar als 3.975 permisos s’adjudicarà de manera proporcional i temporalment entre les empreses que hi estiguin interessades, de manera que cada una pot arribar a obtenir-ne fins a 630.L’atorgament de la llicència va condicionada al pagament de la taxa municipal fixada en 71,51 euros anuals i per vehicle. Les motos i bicis hauran de tenir un número d’identificació únic i visible.Un cop publicat definitivament el resultat del concurs, els adjudicataris disposen de 30 dies per desplegar les flotes a l’espai públic.Ampliació de permisosL’Ajuntament de Barcelona considera que la mobilitat compartida pot ser “una alternativa per garantir el dret a la mobilitat” i més en un moment en el qual la manera com es desplaça el ciutadà ha canviat molt. Tenint en compte que no es preveu que la capital catalana pugui rebre molts turistes aquest any, el consistori creu que l’espai públic estarà menys saturat i tindrà “més capacitat d’absorció” de places d’aparcament de motos i bicis compartides. Alhora, el govern municipal també vol que sigui possible que els usuaris de Barcelona puguin fer servir aquestes motocicletes i bicicletes compartides en ciutats veïnes i està estudiant amb l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) un mecanisme per a fer-ho possible.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió