ACN Barcelona – Barcelona Activa, l’agència de promoció econòmica de l’Ajuntament de Barcelona, comença aquest dilluns la campanya de publicitat ‘Barcelona Activa et connecta’, amb l’objectiu de connectar els recursos i serveis que ofereix amb les persones usuàries. L’entitat, que ja és coneguda pel 74% dels barcelonins segons una enquesta municipal, pretén fer-se conèixer a aquells que encara no saben de la seva existència. La campanya busca establir quatre valors que siguin els més representatius de la marca Barcelona Activa: emprendre, impulsar un negoci, trobar feina o formar-se.
La campanya respon a l’objectiu d’explicar els serveis que ofereix a la ciutadania i empreses, i incrementar la interacció amb l’organització. Des d’ara i fins al juliol, la campanya tindrà com a suports comunicatius banderoles i cartells per tota la ciutat. Ha estat dissenyada amb colors impactants, associats a la tecnologia, fent un joc visual del concepte de nexe o connexió, punt comú d’interessos professionals i posant les persones com a protagonistes de l’acció.
El primer tinent d’alcaldia d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda i president de Barcelona Activa, Jaume Collboni, ha destacat que l’objectiu “és seguir acompanyant persones i empreses per tal de construir una ciutat millor, amb més preparació i amb totes les eines necessàries que els aporta Barcelona Activa, en àmbits tant importants com l’impuls d’un negoci, emprendre, formar-se, rebre orientació laboral o trobar feina”.
Segons l’Enquesta Òmnibus Municipal del març i abril del 2022, un 74% de barcelonins coneix Barcelona Activa, principalment per la via del ‘boca-orella’, amb persones que han participat a programes i serveis i els han recomanat. Els serveis més coneguts són l’orientació i el suport a la recerca de feina (42%), els cursos de formació (32%) i el suport a la creació i creixement d’empreses (32%). La campanya busca augmentar el coneixement de l’oferta de Barcelona Activa.
Barcelona Activa s’havia adreçat fins ara a targets específics, com ara joves, dones, persones emprenedores o en situació d’atur, entre d’altres. Ara es vol que per primera vegada una campanya doni una visió global de tots els programes i serveis de l’empresa.