Dimarts, 27 de juliol de 2021 - Edició 1096
La República

Baixa incidència de la primera jornada de vaga dels serveis de neteja a l’aeroport del Prat

ACN El Prat de Llobregat.-La primera de les sis jornades de vaga dels treballadors del servei de neteja de l’aeroport del Prat transcorre aquest divendres sense gaire incidència. De fet, […]

Avatar
Agències 02/07/2021

ACN El Prat de Llobregat.-La primera de les sis jornades de vaga dels treballadors del servei de neteja de l’aeroport del Prat transcorre aquest divendres sense gaire incidència. De fet, més enllà de la protesta que unes desenes de treballadors han fet al matí a l’exterior de la Terminal 1, a l’interior la normalitat era absoluta perquè Foment ha decretat uns serveis mínims del 100% en la neteja i desinfecció de les zones públiques de les terminals. Un serveis mínims que per Manuel Delgado, president del comitè d’empresa de la concessionària SACYR, són “abusius” i vulneren el dret a vaga. Sobre els motius de la vaga, Delgado ha criticat que només està operativa un 25% de la plantilla –la resta està en ERTO- quan el 85% de les instal·lacions estan obertes.

Segons Aena, tot i que el volum de passatgers és de menys del 30% respecte el d’abans de la pandèmia, els serveis de neteja estan activats al 51% i al 100% els relacionats amb la covid-19.Unes xifres que per Manuel Delgado no són reals perquè, tot i que el nombre de passatgers és encara baix, les instal·lacions estan obertes al 85% i la plantilla recuperada de l’ERTO està per sota del 25% d’un total de 410 treballadors. “Els lavabos els hem de seguir netejant els utilitzin més o menys passatgers”, apunta a tall d’exemple Delgado.Pel president del comitè d’empresa de la concessionària SACYR, a dia d’avui la plantilla desafectada hauria d’estar entre el 65% i el 70% per poder fer la feina amb seguretat tant pels treballadors com pels usuaris. En aquest sentit, Delgado critica que això no s’està donant i que la situació s’està tornant “insostenible” i “perillosa” perquè la neteja i desinfecció de les instal·lacions no s’està fent “com caldria”.Delgado recorda que la neteja d’un aeroport és “un servei essencial” i critica que Aena vulgui “rebaixar costos” tot i el risc de no garantir la salut de treballadors i usuaris. Pel que fa als serveis mínims decretats del Ministeri de Foment, del 100% a les zones públiques de les terminals i del 50% pel que fa a la recollida de les papereres, entre d’altres, el comitè els considera “abusius” i que vulneren de forma claríssima el dret a vaga dels treballadors. “Ens estan obligant a treballar com qualsevol altre dia”, afegeix.Tot i això, Delgado assegura que mantindran les jornades de vaga previstes i que seguiran protestant per reclamar els seus drets. Les properes aturades estan convocades pel 16 de juliol, 13 d’agost, 3i 7 de setembre i 8 d’octubre.