Diumenge, 25 de juliol de 2021 - Edició 1095
La República

Artadi critica que el Govern Colau “restringeixi” l’ús compartit de motos i bicis a Barcelona

ACN Barcelona.-La portaveu del grup municipal de Junts per Catalunya a l’Ajuntament de Barcelona, Elsa Artadi, ha criticat aquest dijous que l’equip liderat per Ada Colau “aposti per restringir” l’ús […]

Avatar
Agències 04/07/2019

ACN Barcelona.-La portaveu del grup municipal de Junts per Catalunya a l’Ajuntament de Barcelona, Elsa Artadi, ha criticat aquest dijous que l’equip liderat per Ada Colau “aposti per restringir” l’ús compartit de motos i bicis a la capital catalana quan, al seu parer, és el futur de la sostenibilitat i millora de la qualitat de l’aire a la ciutat. El partit conservador demana que la regulació es fixi a través d’una ordenança municipal “específica i consensuada” amb partits polítics i el sector i que es treballi per afavorir la “intermodalitat” entre altres transports públics per promocionar-ne l’ús. El govern municipal ha aprovat avui un decret d’alcaldia que regula la normativa d’atorgament de llicències de motos i bicis d’ús compartit.

Artadi ha lamentat que la norma sigui “de caràcter restrictiu”, perquè a banda de fixar els preus de les llicències i la seva durada, limita el nombre de vehicles que podran operar a la ciutat els pròxims quatre anys. La líder de JxCat ha considerat “sorprenent” que es vulgui restringir aquest tipus de transport –on hi ha un elevat component de “flotes elèctriques”-, enmig d’un estiu que “s’ha iniciat amb una onada de calor i episodis d’augment de la contaminació”.”Si veritablement apostem per una mobilitat més sostenible, hem d’aprofitar aquest fenomen i posar-lo al servei de l’interès general i de les necessitats de mobilitat”, ha indicat la portaveu de Junts per Catalunya a l’Ajuntament de Barcelona, que ha afegit: “L’ús compartit de motos i bicicletes redueix el nombre de vehicles circulant, per la qual cosa no entenem que un govern suposadament de progrés, faci normatives restrictives”.És per això que Artadi ha reclamat una ordenança específica que reguli el vehicle compartit i ha defensat una “aliança”, en el marc del Pacte per la Mobilitat, amb el sector, els experts, els usuaris d’aquests serveis i el veïnat per definir “un marc normatiu, amb seguretat jurídica”.