Dimecres, 3 de març de 2021 - Edició 950
La República

Arribar al consumidor jove i millorar la recerca contra el canvi climàtic, reptes del vi amb l’horitzó al 2030

ACN Vilafranca del Penedès.-Ampliar el consum moderat de vi, arribar al consumidor jove, millorar la recerca contra el canvi climàtic i invertir-hi més recursos són alguns dels principals reptes del […]

Avatar
Agències 18/01/2021

ACN Vilafranca del Penedès.-Ampliar el consum moderat de vi, arribar al consumidor jove, millorar la recerca contra el canvi climàtic i invertir-hi més recursos són alguns dels principals reptes del sector vinícola per als propers 10 anys. Així ho ha assenyalat el simposi Vins Vinents, que ha reunit un centenar d’experts per identificar els aspectes clau que ha d’abordar el vi català per optimitzar la seva penetració al mercat. L’anàlisi, iniciada al novembre del 2019 i acabada abans d’acabar el 2020, adverteix de la necessitat de millorar l’eficàcia de tota la cadena de producció. Així, constata que el sector necessita retribuir millor els viticultors, perfeccionar els sistemes de control i de participació interna, i també incrementar els recursos en divulgació.

Un cop aquest dilluns s’han fet públiques les conclusions del simposi, l’INCAVI (Institut Català de la Vinya i el Vi) ha garantit la creació d’un Comitè de Seguiment amb representants del sector per comprovar que s’assoleixen els propòsits assenyalats. Mentrestant, els diferents grups de treball del simposi continuaran aprofundint en les idees i recomanacions per aportar-les al Comitè de Seguiment.