Edició 2098

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 23 de abril del 2024
Edició 2098

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 23 de abril del 2024

Arrenquen les obres de canalització del barranc de Barenys de Salou amb una inversió de 17MEUR

|

- Publicitat -

ACN Salou – Les obres de canalització del barranc de Barenys han començat aquest dilluns al matí amb l’enderroc dels primers habitatges al barri de la Salut de Salou (Tarragonès). El projecte d’endegament incrementarà la capacitat de desguàs de 140 m3/s des del vial de Cavet fins a la desembocadura al mar. L’actuació, finançada per l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA), té un cost de 17 milions d’euros i s’executarà en un termini de 18 mesos. Les obres han suposat l’expropiació de 29 immobles dels carrers d’aquesta zona. La canalització de la riera vol evitar les habituals inundacions en aquest barri i es per això que era una actuació llargament reivindicada al municipi. “Avui és un dia històric”, ha afirmat l’alcalde Pere Granados.

L’adequació del tram final del barranc de Barenys és una actuació que està inclosa a la planificació hidrològica vigent (2015-2021). La primera fase s’ha iniciat aquest dilluns amb l’enderrocament d’un dels 29 habitatges expropiats al barri de la Salut. En concret, les obres consisteixen en la construcció de quatre calaixos de formigó de 5 metres d’ample per 2 d’alt, que s’afegiran al calaix que actualment ja existeix. Així, s’actuarà en un tram d’uns 200 metres, situat entre la via del ferrocarril i la desembocadura fins al mar. “En aquest carrer hi ha un calaix que fa 4×2, es posaran quatre calaixos més, fet que multiplicarà per quatre la capacitat de desguàs de la riera”, ha detallat el director de l’ACA, Samuel Reyes.

Publicitat

Segons ha explicat Reyes, per fer possible la construcció d’aquests calaixos caldrà ampliar uns 25 metres cap al marge dret de la canalització al carrer Barenys. Això suposa la demolició dels edificis situats en aquesta zona. Concretament, s’han expropiat 21 habitatges, quatre aparcaments, dos locals comercials, dos solars petits, ubicats als carrers València, Barenys i del passeig Miramar. “S’ha hagut de fer expropiacions valorades en 5 milions d’euros, les expropiacions del segon tram les començarem a fer a finals d’aquest any”, ha indicat el director de l’ACA.

Així, la segona fase començarà quan s’hagin expropiat els terrenys afectats. Els treballs es faran en el tram entre la via del ferrocarril i el vial de Cavet, el qual té més de 1.000 metres de longitud. En aquest punt, s’executarà un canal trapezial de 30 metres d’ample per 3 d’alçada revestit amb escullera. “Això permetrà que aquesta actuació accepti el cabal programat del període de retorn de 200 anys, també hi ha previst en el futur una possible actuació d’una bassada aigües amunt”, ha destacat Reyes.

A la vegada, Reyes ha recordat que la Generalitat té previst invertir més de 120 milions d’euros arreu de Catalunya en els pròxims sis anys en actuacions per minimitzar el risc d’inundacions. “És prioritari pel Govern fer aquestes inversions, possiblement l’actuació de Salou és una de les més importants que es faran en els pròxims anys”, ha assenyalat.

Per la seva banda, el batlle de Salou, Pere Granados, ha afirmat que és un “dia històric” pel municipi perquè s’inicia el punt final d’una reivindicació històrica de la localitat. Granados ha recalcat que amb les obres acabaran amb les inundacions que han perjudicat durant molts anys els veïns del barri de la Salut. “No ha estat gens fàcil arribar fins aquí, ha estat un camí llarg, però al final hem vist el fruit”, ha manifestat.

A més, també ha agraït a l’ACA que hagi trobat el finançament necessari per fer realitat l’actuació que finalitzarà el 2023. “És la solució definitiva a les inundacions d’aquest barri, un dels punts més importants de Salou, on viuen moltes persones, i també des del punt de vista de l’atracció turística”, ha dit. Pel que fa al projecte d’urbanització, Granados ha avançat que hi estan treballant, però no n’ha concretat cap detall.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió