Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024
Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024

Arrenca la campanya de Nadal amb els descomptes pel Black Friday com a principal atractiu

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – La campanya de Nadal arrenca amb els descomptes pel Black Friday com a principal atractiu per als consumidors. Alguns han aprofitat aquest diumenge per començar les compres per les festes amb les ofertes específiques d’aquesta promoció. Els botiguers asseguren que realment el Black Friday ja suposa el tret de sortida de la campanya nadalenca i que durant tot el mes van fent descomptes per animar les vendes. Tot i això, aquest matí l’activitat era moderada als comerços del centre de Barcelona. Molta gent estava de passeig o ha optat per la tradicional Fira de Santa Llúcia a la plaça de la Catedral, plena de gom a gom.

“A mi m’agradava quan el Nadal començava el dia de la puríssima i el dia de Santa Llúcia”, rememora la Paula, que titlla el Black Friday i l’obertura de comerços el diumenge de “pur consumisme”. Aquestes festes la Paula preveu comprar “el més bàsic”, com “els regals pels reis per als nens”: “No cal llençar els diners només perquè sigui Nadal”.

Publicitat

La Paula només travessa el carrer de Portal de l’Àngel per passejar. En canvi, la Zoe i en Sadko han baixat des de Calella al centre de Barcelona per anar de compres. “Aquí hi ha moltes botigues i aprofitem el Black Friday per comprar alguna coseta ara per Nadal”, diu en Sadko. Aquest jove no està del tot d’acord amb el “concepte” de la promoció i sospita que no tot són ofertes. “Ens ho creiem… però jo diria que sí que hi ha alguna rebaixa i, abans de comprar més car, ho aprofitem”, remarca.

La Zoe i en Sadko primer van a fer un bon esmorzar per agafar forces. “Normalment, estem bastant de temps provant-nos roba”, confessen. La Jenni, responsable d’una botiga Tezenis admet, de fet, que els diumenges al matí acostumen a ser tranquils i que s’animen a partir del migdia. “A primera hora costa una mica, però després sí que s’omple la botiga”, assegura.

<strong>Menys vendes que l’any passat</strong>

Tanmateix, la Jenni reconeix que la promoció del Black Friday va tenir més èxit l’any passat: “Veníem de la pandèmia, la gent va sortir al carrer i es va tornar una mica boja”. Malgrat la baixada de vendes en un context inflacionista i de crisi energètica, aquesta treballadora defensa l’obertura els diumenges perquè la botiga “vagi bé”.

També l’Ángel, encarregat d’un establiment de mitjons, aposta per obrir: “Si s’obre, es factura”. Tot i que veu l’ambient “encara una mica fred”, l’Ángel assegura que la gent ja es comença a animar i que hi ha “més alegria als carrers”. “Sembla que podrem començar a remuntar”, augura.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió