Edició 2098

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 23 de abril del 2024
Edició 2098

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 23 de abril del 2024

Antonio Simón reivindica “el teatre de repertori” al Goya amb ‘Esperando a Godot’

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-El Teatre Goya revisita a partir d’aquest dimecres ‘Esperando a Godot’, una obra que el dramaturg irlandès Samuel Beckett va escriure a la dècada dels 40. El director del muntatge, Antonio Simón, ha assegurat en la roda de premsa de presentació que la proposta pretén reivindicar “el teatre de repertori” i està plantejada de manera fidel al text original. “Està al servei de Beckett”, ha dit Simón. En la mateixa línia, el vicepresident del grup Focus, Jordi González he defensat la necessitat de veure “diferents versions” d’obres clàssiques. El muntatge s’emmarca dins del gènere del teatre de l’absurd i el protagonitzen els actors Pepe Viyuela, Alberto Jiménez, Juan Díaz, Fernando Albizu i Jesús Lavi.

L’obra exposa la història de dues parelles d’amics: una que fa més de 50 anys que estan junts, Vladimir i Estragón, i una altra que té “una relació estranya al voltant del poder”, Pozzo i Lucky. “Estan en un món ple d’incerteses”, ha resumit Simón. En aquest sentit, el muntatge parteix d’una conversa entre Vladimir i Estragón, que esperen l’arribada de Godot al costat d’un arbre. Mentre parlen, apareix un home que afirma ser l’amo de la terra on es troben i que porta lligat del coll al seu criat, Lucky, a qui sembla controlar per mitjà d’una llarga corda. Després de la partida de Pozzo i Lucky, un noi arriba amb un missatge de Godot, qui assegura que apareixerà l’endemà a la tarda. “Godot és una excusa necessària per parlar que només a través del joc i de la trobada amb els altres es pot arribar a la salvació”, ha assegurat el director de la proposta. Simón ha considerat que és en aquest punt on es troba la particularitat del text de Beckett.Per la seva banda, l’actor Pepe Viyuela ha destacat “l’ambiguetat” de les frases. “Tenen tantes possibilitats que precisament és el fet de deixar-les obertes el que les enriqueix, encara que l’actor des de la seva perspectiva personal vulgui dirigir-les cap a un lloc”, ha apuntat. De fet, Viyuela ha confessat que el primer cop que es va llegir el text no va entendre “res”. “Em vaig plantejar dir-li al director que no tenia temps per fer l’obra”, ha bromejat. La companyia ja fa dos anys que gira amb l’espectacle, que ha passat per diferents ciutats de l’Estat. Malgrat tot, han assegurat que arran de la pandèmia el muntatge “s’ha convertit en una altra cosa”. “Ens porta al moment que estem vivint, a la sensació d’incertesa, de confusió, d’inseguretat i de por. Tot això està a l’obra de Beckett”, ha resumit Simón. Citant al dramaturg irlandès, el director ha assegurat que es tracta d’una “obra terriblement còmica”, emmarcada dins del gènere del teatre de l’absurd. En aquesta línia, ha avançat que incorpora moltes referències sobre el cinema mut i el clown. “Si alguna cosa m’ha ensenyat l’obra és que el teatre de l’absurd és molt menys absurd que la vida”, ha valorat Viyuela. L’espectacle és en castellà i es pot veure fins al 20 de juny. Després d”Esperando a Godot’ el Goya portarà a escena un altre clàssic, ‘Las Criadas’, de Jean Genet, dirigida per Luis Luque.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió