Dissabte, 31 de juliol de 2021 - Edició 1101
La República

Anfac veu el PERTE de l’automoció com una “palanca necessària” per guanyar competitivitat i atraure finançament

ACN Barcelona.-El director general de ANFAC, José López-Tafall, ha afirmat aquest dimarts que el PERTE per al sector de l’automoció elèctrica i connectada com una “palanca necessària” per guanyar competitivitat […]

Avatar
Agències 13/07/2021

ACN Barcelona.-El director general de ANFAC, José López-Tafall, ha afirmat aquest dimarts que el PERTE per al sector de l’automoció elèctrica i connectada com una “palanca necessària” per guanyar competitivitat i atraure finançament d’inversos i les matrius de les marques. “És molt important que mantinguem els factors de competitivitat”, ha comentat López-Tafall, que ha fet una crida a aprofitar el pla per “seguir millorant la política industrial tradicional”. “Ara tenim la capacitat financera i el moment d’aprofitar-ho per a tota la cadena de valor”, ha dit. D’altra banda, els fabricants van reduir la seva facturació en un 12,8% l’any passat per la pandèmia, fins als 59.987 MEUR, i han lamentat la crisi “sobrevinguda” per la manca de microxips.

Alguns dels factors de competitivitat que ha enumerat el director general de la patronal són, entre d’altres, la flexibilitat laboral, la capacitat e negociació a nivell social i col·lectiu, la “bona eficiència logística” i el capital humà. “És un luxe comptar amb aquest capital humà”, ha apuntat el director general de la patronal en la roda de premsa de presentació de l’informe anual d’Anfac corresponent al 2020.Sobre les xifres del pla que s’han conegut en aquests darreres hores, López-Tafall ha volgut aventurar-se a valorar si els 4.295 milions d’euros de recursos públics mobilitzaran la inversió privada que calcula el govern espanyol. Segons ha dit, dependrà “molt” de quines components siguin subvencionables o no.Aquest dilluns, el president de la patronal de fabricants Anfac, José Vicente de los Mozos, va indicar en l’acte de presentació del PERTE que si bé era “necessari” no era “suficient” per al sector i que calia “acompanyar amb altres polítiques”, començant per potenciar la demanda. “Un mercat dèbil en el futur ens pot portar problemes va avisar el també president de Renault a Espanya, que va lamentar la poca penetració d’infraestructura de recàrrega. Sobre aquest darrer aspecte, López-Tafall ha insistit que els 8.500 punts comptabilitats l’any passat encara són insuficients, tot i admetre que aquesta xifra va creixement. “Si s’ha d’accelerar la reducció d’emissions, només serà possible i augmenten els punts”, ha afegit.Quant al balanç del 2020, el director general de la patronal no ha dubtat en qualificar-lo com el “pitjor any de la història”. En aquest sentit, ha explicat que la facturació s’ha reduït un 12,8%, fins als 59.987 milions d’euros. No obstant això, ha subratllat la capacitat de “resiliència” del sector ja que malgrat el context advers ha pogut mantenir l’ocupació. Pel que fa la crisi de subministrament dels microxips, López-Tafall ha admès que no l’esperaven i que ha sigut “sobrevinguda”. Ha pronosticat que questa crisi s’allargarà almenys tot aquest any i ha lamentat que el maig va ser “especialment dolent”, amb un descens del 38% de la producció arran d’aquesta manca de components. “És un problema general, no només duna marca i un país”, ha comentat López-Tafall en la roda de premsa.Les previsions de la patronal aquest any apunten a una producció de 925.000 vehicles i confien que la reducció temporal de l’impost de matriculació animi les vendes, en especial entre particulars. De moment, ha admès que el primer semestre s’ha comportat pitjor del previst i alguns mercats no s’han recuperat com s’esperava, com el turístic.Anfac, a favor de les ZBELa patronal també s’ha expressat a favor de la implantació de les Zones de Baixes Emissions (ZBE) a les localitats de més de 50.000 habitants, tot i que ha demanat que els criteris siguin homogenis a tot l’Estat i ha proposat que es regeixin per les etiquetes de la DGT. Per Anfac, són una “bona eina per ordenar el tràfic de les ciutats” i resoldre els problemes de qualitat de l’aire i per a la renovació del parc de vehicles.