Dilluns, 14 de juny de 2021 - Edició 1054
La República

Andorra aposta per atreure turistes a l’estiu amb un festival de música encapçalat per David Guetta i Armin Van Buuren

ACN Andorra la Vella .-L’Andorra Mountain Music serà aquest estiu una de les apostes del Principat per atraure visitants. L’esdeveniment tindrà lloc cada dissabte des del 26 de juny al […]

Avatar
Agències 06/05/2021

ACN Andorra la Vella .-L’Andorra Mountain Music serà aquest estiu una de les apostes del Principat per atraure visitants. L’esdeveniment tindrà lloc cada dissabte des del 26 de juny al 31 de juliol i l’encarregat de dur a terme el primer dels sis grans concerts previstos serà el discjòquei Armin Van Buuren. Mentre, un altre DJ amb reconeixement internacional, David Guetta, tancarà la programació amb un espectacle on els efectes visuals compartiran protagonisme amb les diferents peces musicals. El certamen, que s’havia d’estrenar l’any passat i que va haver de cancel·lar gairebé totes les actuacions per la covid-19, es farà en un espai natural a 1.800 metres d’alçada. Així, el recinte s’ubica a la pista de l’Avet de Soldeu i tindrà un aforament de 4.000 persones.

El cartell del festival, del qual ja es poden adquirir les entrades, el completen Mònica Naranjo, Bob Sinclair –que actuarà el mateix dia en què el Tour de França passa per Andorra-, Don Diablo i Texas. L’organització vol aconseguir situar l’esdeveniment com un referent al sud d’Europa. En aquest sentit, destaquen com a element diferenciador l’entorn natural de muntanya en el qual es durà a terme, a la zona baixa d’una pista d’esquí de Grandvalira, situada a Soldeu. Mentre, el recinte tindrà 10.000 metres quadrats i estarà al 10% de la seva capacitat, ja que abans de la pandèmia hagués pogut acollir fins a 40.000 persones.La limitació de l’aforament i el distanciament entre persones, a més de l’ús obligatori de la mascareta, són els principals elements de seguretat de cara a prevenir la propagació de la covid-19. La ministra de Turisme d’Andorra, Verònica Canals, ha ressaltat la tasca que es duu a terme per fer del Principat una “destinació segura”. Així, ha detallat que tots els professionals de l’àmbit turístic es sotmeten a un cribratge de forma setmanal, el qual s’estén en aquest mateix període a un 40% de la població del país. A més, ha afegit que només durant la setmana passada es van fer fins a 17.000 tests.Per la seva banda, el director general d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, ha explicat que un dels principals objectius del certamen és el d’atreure visitants al Principat durant el mes de juliol. Per aquest motiu, han ideat diversos paquets turístics que inclouen hotel i entrada a algun dels concerts, a més d’altres on també s’incorpora una estada al centre termolúdic Caldea, i esperen que la majoria de les vendes siguin les d’aquestes opcions combinades. Mentre, el ‘music manager’ de Live Nation Barcelona, Brian Cross, ha destacat l’esforç que ha dut a terme Andorra per “aixecar el món de la cultura” amb l’aposta per tirar endavant aquest festival.”Esperança” per a la campanya d’estiuBudzaku ha explicat que el país afronta la campanya turística d’estiu amb “molta esperança”, tenint en compte que, tot i la pandèmia, l’estiu passat només es va registrar un descens de visitants del 14% respecte al 2019. Així, ha recordat que el país rep fins a 8,2 milions de turistes a l’any i que tot i que més de la meitat arriben durant la temporada d’esquí, estan creixent els que opten per desplaçar-s’hi als mesos de juliol i agost. Pel que fa a la capacitat hotelera, es situa en els 45.000 llits i hi ha marge per incrementar-la, segons el director general d’Andorra Turisme. En un sentit similar s’ha pronunciat la ministra de Turisme andorrana, que ha dit que espera un estiu “encoratjador” després d’haver tingut una temporada d’hivern “molt difícil”. Així, creu que l’alleujament de les restriccions de mobilitat, l’actual ritme de vacunació i l’estabilització de la situació sanitària són indicadors positius de cara a l’inici de la recuperació del sector. A més, ha explicat que l’àmbit turístic i comercial representa més del 50% del PIB del Principat i que el mercat espanyol suposa gairebé un 60% dels visitants que reben.Pel que fa a l’estratègia turística, aquesta es centrarà en les possibilitats que ofereix el país per fer activitats a l’aire lliure, tot ressaltant els seus entorns naturals, els esdeveniments esportius i les propostes de l’àmbit de benestar que hi ha. L’oferta cultural i gastronòmica serà un altre dels puntals, així com també el turisme de compres. Finalment, de cara a l’estiu de 2022, l’objectiu és tornar a programar un espectacle inèdit del Cirque du Soleil i, a la vegada, donar continuïtat a l’Andorra Mountain Music, amb la qual cosa es treballarà per evitar que aquests dos esdeveniments coincideixin en el temps i puguin ser complementaris.