Edició 2098

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 23 de abril del 2024
Edició 2098

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 23 de abril del 2024

Amics de la Rambla reclama avançar tasques de manteniment aprofitant la reducció de l’ús intensiu per la covid-19

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-Amics de la Rambla de Barcelona ha reclamat aquest divendres iniciar “totes les reparacions i manteniments” pendents “aprofitant la reducció de l’ús intensiu” de l’espai per la covid-19. L’entitat considera que “davant de l’etern ajornament de l’inici de la reforma” de La Rambla aquest és un “bon moment” per avançar “la supressió d’elements obsolets i al marge de la normativa”. En aquest sentit han difós un informe on assenyalen desperfectes al paviment, voreres, tapes metàl·liques, fonts, elements monumentals, parades de flors, arbrat, escocells, enllumenat i pintades i també demanen avançar en la retirada d’elements com algunes de les 25 cabines telefòniques.

“Cal que tots aquests elements, que han quedat obsolets i al marge de la normativa, desapareguin i també és imprescindible la reparació de tots els elements deteriorats i un manteniment més intensiu que eviti que es torni a degradar”, denuncia l’entitat a l’inci de l’informe. Destaquen que alguns dels elements que assenyalen ja apareixien en informes anteriors que van fer el 2018 i 2019.El paviment, l’element “més deteriorat”L’informe de l’entitat apunta que el paviment central de la Rambla és “l’element més deteriorat”, amb un 60% de les peces amb “esquerdes, trencadures i forats”, algunes de les quals “perilloses” i generen “perill d’ensopegar”. En l’estudi assenyalen 21 indrets concrets amb aquestes deficiències. Pel que fa a les voreres laterals l’entitat assegura que la situació és la mateixa que els anys 2018 i 2019 i demana una “actuació urgent” a la vorera del Palau Moja i al Pla del Teatre. Assenyalen, en canvi, que la calçada sí que ha millorat en relació amb els informes precedents i “els esvorancs que podien provocar caigudes han desaparegut”.Assenyalen també que hi ha plaques metàl·liques de serveis trencades i algunes de formigó que no respecten els dibuixos del paviment “per deixadesa”. També reclamen eliminar els grafits de les parades de flors i posar les tapes dels comptadors que manquen. Pel que fa a l’arbrat, indiquen que hi ha almenys onze escocells sense arbre i vuit de “malmesos”.Fonts sense aigua i bombetes fosesIndiquen que les dues fonts Wallace estan oxidades i no funcionen, com tampoc la de l’homenatge als Sampere, i la de Canaletes té “molts elements de desgast i oxidació”. Pel que fa als elements monumentals, apunten que la pedra del premi Fad a la Rambla – Antifaç Brossa “està esquerdada”, com també algunes peces del paviment de la ruta modernista. També denuncien problemes amb l’enllumenat. En concret diuen que els fanals que il·luminaven el Pla de l’Os han quedat tapats amb la nova estructura dels ascensors del metro de Liceu, que el monument a Colom no s’il·lumina cada dia i alguns fanals no funcionen i consideren “molt fosca” la zona del Portal de Santa Madrona i les Drassanes o la zona de davant de l’Arts Santa Mònica, entre d’altres. Han identificat 16 llums amb bombetes foses.Finalment, demanen una “neteja general de pintades al mobiliari urbà i les façanes” així com fer les tasques necessàries per reduir les males olors del clavegueram, la presència de rates i d’escarabats.Menys cabinesAmics de la Rambla recorda en un altre informe que els suports telefònics s’haurien de reduir de 25 a 9 segons el Pla especial d’ordenació de La Rambla de Barcelona que va ser aprovat al plenari del 27 de maig del 2016. Actualment n’hi ha 22 al passeig central, un al Portal de la Pau i dos a la Plaça Catalunya. L’entitat demana avançar la supressió d’aquests elements abans que es posi en marxa el projecte executiu de reforma de La Rambla, ja que “el procés de licitació i la mateixa reforma es poden allargar més de sis anys”, indiquen en un informe específic sobre aquests elements. A més de demanar a Telefònica la reducció d’aquests elements consideren que la companyia hauria de millorar el manteniment dels que no s’elimini perquè “la majoria de les cabines presenten desperfectes o pintades donant mala imatge de la ciutat i de la companyia adjudicatària”.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió