Edició 2072

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 28 de març del 2024
Edició 2072

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 28 de març del 2024

Aludyne Automotive presenta un ERO per tancar la planta de Gavà i acomiadar els 79 treballadors, segons CCOO

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-La direcció de la multinacional nord-americana Aludyne Automotive ha presentat un Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO) per tancar la planta de Gavà i acomiadar les 79 persones que hi treballen, segons ha informat CCOO. L’empresa ha traslladat als empleats que tancarà definitivament la fàbrica aquest desembre, però preveu acomiadar la meitat de la plantilla abans, durant el mes de setembre. El sindicat ha manifestat “ferm rebuig” al tancament i ha denunciat que darrere d’aquesta decisió s’hi amaga una “deslocalització encoberta” cap a plantes de la República Txeca, França o la Xina. Segons CCOO, les causes que al·lega la companyia no justifiquen aquest expedient.

Per això, exigeixen a la cúpula d’Aludyne la retirada de l’ERO i que s’assegui a negociar amb la representació de la plantilla una sortida que garanteixi la continuïtat de l’activitat i dels llocs de treball. Ubicada a Gavà des del 1970, la planta es dedica a la mecanització de peces per al sector de l’automoció i té clients com Renault, Ford, Citroën, Opel o Mercedes. El delegat de CCOO a l’empresa, Àlex Clavero, ha assegurat que la multinacional nord-americana ha aprofitat la crisi de la covid-19 per tancar una fàbrica amb 50 anys d’història “sense una causa econòmica ni organitzativa real” i amb l’única intenció de traslladar les línies a altres fàbriques i estalviar-se costos.Segons ha apuntat en una conversa amb l’ACN, creu que la situació de la fàbrica és “molt similar” a la de Nissan, que va anunciar el tancament de les plantes catalanes el 28 de maig. “A nivell corporatiu s’ha decidit que és una planta que no és rendible i han preferit tancar directament i fer fora a 79 treballadors”, ha dit, abans de recordar que l’empresa “sempre ha tingut beneficis”. Un cop tancada la fàbrica, la companyia té intenció de produir els productes per Ford a la Xina, per Renault a Franca i construir les peces per la resta de clients a la República Txeca.La multinacional amb seu a South Hill (Michigan) va comunicar als treballadors el 26 de juny que iniciava els tràmits per presentar l’ERO. D’aquesta manera, començava el compte enrere de 30 dies per a negociar l’expedient abans de poder fer acomiadaments. La primera reunió del període de consultes entre direcció i treballadors va ser el 3 de juliol. Durant el confinament, la companyia havia presentat un Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) de força major, que encara està en vigor tot i que gran part de la plantilla ja ha tornat a la feina.La decisió de tancar la planta ha agafat els treballadors “per sorpresa” perquè esperaven que arribés una línia de producció nova aquest any i ja havien fet proves amb prototips, informa Clavero. En els últims anys l’empresa havia perdut volum de treballadors, ja que havia arribat a tenir més de 90 empleats.”És intolerable que es permeti marxar a una empresa així com així. És una ineptitud brutal dels governs. Els ERTO no estan servint de res, les multinacionals s’estan aprofitant per cobrar els ERTO, beneficiar-se’n i tancar empreses”, ha lamentat Clavero. La plantilla de la fàbrica té una edat mitjana d’entre 40 i 50 anys.L’empresa ha comunicat als sindicats que la decisió és “irreversible” i ja està negociant indemnitzacions de sortida. La propera reunió entre les dues parts serà el dimecres que ve.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió