Edició 2093

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 18 de abril del 2024
Edició 2093

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 18 de abril del 2024

Agricultura crearà una circumscripció econòmica per millorar la comercialització de cítrics

|

- Publicitat -

ACN Alcanar.-El Departament d’Agricultura pretén crear una circumscripció econòmica per millorar la comercialització dels cítrics catalans. Aquest serà un dels principals objectius que tindran sobre la taula els grups de treball per consensuar amb el sector les accions a emprendre per fer front a la greu crisi que travessa. La consellera d’Agricultura, Pesca i Alimentació, Teresa Jordà, que aquest divendres s’ha reunit amb representants dels productors i de l’Ajuntament d’Alcanar per abordar la situació, ha anunciat que els grups es constituiran el pròxim 17 de maig. Les circumscripcions econòmiques són instruments que permeten establir normes, acordades pel sector i d’obligat compliment, sobre les característiques del producte que va el mercat, prevenint la crisi de preus i actuar minimitzant-ne els efectes. Precisament, el sector considera que les importacions massives sense control des de l’Àfrica del Sud han enfonsat el mercat.

“El sector dels cítrics ha patit enguany una crisi extrema, però ve d’una crisi estructural que s’ha d’abordar i això ho farem amb la creació d’uns grups de treball que es constituiran al mai”, ha analitzat la consellera. En la reunió, els assistents han mostrat la seva voluntat de treballar de forma conjunta. “Sindicats, productors i administració hem de treballar tots junts per defensar la dignitat de la nostra pagesia i el futur. La citricultura ebrenca és òptima però no podrem anar endavant si les condicions de competència amb països tercers no són les mateixes”, ha exposat l’alcalde d’Alcanar, Joan Roig.Els productors han recordat que, al marge de la crisi que ha viscut el sector aquesta campanya per la caiguda de preus, a causa de les importacions massives de taronges dels països de l’Àfrica meridional, el sector pateix una crisi estructural. “Hi ha dues crisis: la de preus d’aquesta campanya i l’estructural. La creació dels grups de treball ha de servir perquè els productors siguin conscients que hi ha coses que s’han de millorar, mentre que els consumidors han de ser conscients del que implica consumir productes locals o de fora de la Unió Europea”, ha apuntat el membre de la comissió permanent d’Unió de Pagesos, Rafel Verdiell, en referència als productes químics que contenen les taronges d’importació o les emissions de CO2 que es produeixen amb el seu transport.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió