Dissabte, 15 de maig de 2021 - Edició 1024
La República

AESA rep 54.273 reclamacions de drets dels passatgers aeris el 2020, un 57% més

ACN Madrid.-L’Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA) ha rebut 54.273 reclamacions de drets el 2020 sobre la compensació i assistència dels passatgers aeris en cas de negació de l’embarcament i […]

Avatar
Agències 04/05/2021

ACN Madrid.-L’Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA) ha rebut 54.273 reclamacions de drets el 2020 sobre la compensació i assistència dels passatgers aeris en cas de negació de l’embarcament i cancel·lació o endarreriment dels vols, segons l’Informe Anual 2020 d’Activitat en Drets dels Passatgers. El 2020 s’han registrat a Espanya 76,1 milions de viatgers, un 62% menys respecte a l’any anterior. Tot i això, el nombre de reclamacions ha augmentat un 57%. El 2020 l’agència ha posat sancions per un import de 4,2 milions d’euros. La xifra és menor a la de 2019, ja que no inclou sancions per falta de reemborsament o per informació deficient sobre drets de reemborsament en les cancel·lacions provocades per la pandèmia, que computen en el 2021.

En tot cas, l’impost proposat de sancions relacionades amb la falta de reemborsament de vols cancel·lats ha estat de 5,4 milions d’euros fins a l’1 d’abril de 2021. De les reclamacions més de 54.000 reclamacions a AESA, 28.655 van ser per cancel·lacions, 5.897 competència d’altres autoritats d’aviació, 4.845 per endarreriment de vols i 531 per denegacions d’embargament de passatgers. Onze reclamacions van estar relacionades amb l’incompliment dels drets de les persones amb discapacitat o mobilitat reduïda en el transport aeri, set per canvi de classe i 14.327 reclamacions han estat anul·lades o tornades per falta d’informació per al tràmit. Els passatgers presenten les reclamacions a AESA després de reclamar a la companyia i no veure satisfets els seus drets. Les deu companyies sobre les quals s’han rebut més queixes en relació amb el nombre de passatgers que transporten han estat Plus Ultra, Aeroméxico, TAP Portugal, Avianca, Alitalia, Grupo Aeroflot, Group Norwegian, Royal Air Maroc, Evelop Airlines i Vueling. Per altra banda, l’agència ha assessorat 52.280 persones sobre els seus drets, gairebé un 80% més que en el mateix període de l’any anterior. Així mateix, el servei d’inspecció comercial de la divisió de qualitat i protecció a l’usuari d’AESA ha portat a terme 146 inspeccions el 2020 per identificar el nivell de compliment dels drets dels passatgers establerts en els reglaments europeus. D’aquestes, 10 han estat a aeroports i 136 a companyies aèries.