Edició 2095

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 20 de abril del 2024
Edició 2095

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 20 de abril del 2024

Aerolínies, agències de viatges, telecomunicacions i banca són els sectors que reben més queixes durant l’estat d’alarma

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-Les companyies aèries, les agències de viatges, les empreses de telecomunicacions i els bancs han sigut els sectors que han rebut més queixes per part dels consumidors des que es va decretar l’estat d’alarma per fer front a la pandèmia de la covid-19, segons dades de Facua. L’associació ha rebut 16.150 consultes a través del seu web i telèfon des que va començar el confiament de la població. El nombre de consultes que reben s’han multiplicat per 5 a la mitjana mensual, que va ser de 3.200 durant l’any passat. Facua ha reforçat les línies telefòniques i compta amb 123 treballadors en actiu. En aquest mes, s’han obert 805 expedients en representació dels socis.

El sector del transport ha encapçalat el rànquing, amb el 37% del total de queixes i les aerolínies com a protagonistes gairebé absolutes “per la seva negativa a tornar els diners als passatgers que no han pogut volar”. Les agències de viatges han concentrat la immensa majoria de les queixes al sector de l’oci i els serveis de vacances, i ocupen el segon lloc del llistat global, amb el 21,7% de les queixes. També en aquest sector s’han presentat nombroses reclamacions contra hotels i empreses organitzadores d’espectacles cancel·lats per no tornar els diners als usuaris.El tercer lloc en el balanç de reclamacions el comparteixen, amb una lleugera diferència, les companyies de telecomunicacions (10,1%) i els bancs i entitats financeres (9,6%). Al costat de les “habituals” denúncies per l’alta en serveis que no corresponen amb l’oferta i problemes per donar-se de baixa, en les ‘telecos’ s’han produït casos de pujades tarifàries en serveis de fibra i paquets integrats vulnerant la prohibició aprovada per l’Estat durant l’estat d’alarma.A la banca, als casos oberts per irregularitats en hipoteques i comissions abusives s’hi han començat a sumar reclamacions per la negativa de les entitats a concedir la moratòria en el pagament de crèdits i préstecs a usuaris que compleixen els requisits establerts pel govern espanyol.Els següents sectors amb majors percentatges de reclamacions, tots dos amb el 2,9%, han sigut les companyies d’assegurances i els problemes relacionats amb la compra i reparació d’electrodomèstics i equips electrònics. En el primer cas, fonamentalment per negar-se a solucionar sinistres en habitatges. En el segon, per la devolució de l’import de productes acabats d’adquirir o la reparació d’articles en garantia.La plataforma d’afectats per la situació generada per la covid-19 que l’associació va posar en marxa el 19 de març ja compta amb 5.500 consumidors. Facua ha posat a disposició de tothom dos simuladors en línia per comprovar si compleixen els criteris de vulnerabilitat econòmica per accedir a les moratòries de lloguers i hipoteques.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió