ACN Barcelona – Aena ha tret el concurs del servei de seguretat privada dels 46 aeroports i dos heliports de l’Estat per 1.500 milions. L’adjudicació serà per a un període de quatre anys prorrogable a un més. La companyia ha dividit la licitació en 13 lots, que podrien variar al llarg del procés. Dins d’aquests, en el 4 hi ha el d’inspecció de viatgers a l’aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat; en el 5 el servei d’inspecció de la bodega de l’aeroport barceloní i el servei de seguretat de Girona-Costa Brava, Reus, Sabadell i Osca; i en el 6 el centre de gestió aeroportuària del Prat. Durant els quatre anys, Aena durà a terme una modernització tecnològica amb la instal·lació d’equips de detecció d’explosius per a la inspecció de l’equipatge en bodega.
A més, també es modernitzaran els filtres de seguretat amb la implementació de tecnologies com el Remote Screening i sistemes biomètrics, entre d’altres, per agilitzar el pas en els controls previs a l’embarcament.
Com a novetat, Aena durà a terme un procediment de diàleg competitiu, és a dir, la prestació del servei es perfilarà durant la fase d’entrevistes amb els candidats a partir d’un document amb les característiques de la licitació. Amb aquest mètode, Aena vol involucrar potencials adjudicataris durant tot el procés i inloure les seves aportacions perquè l’expedient resulti “equilibrat i atractiu” per al sector.
Les empreses disposen ara d’un termini de 30 dies naturals per presentar les seves sol·licituds de participació, ofertes tècniques i econòmiques,. A continuació, en una segona fase, hi haurà un diàleg amb els licitadors sobre aspectes com la duració del contracte o la configuració dels lots, entre d’altres. Un cop tancat el termini del diàleg, els proveïdors hauran de presentar les seves ofertes finals.