Edició 2093

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 18 de abril del 2024
Edició 2093

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 18 de abril del 2024

Adif engega els tràmits per tirar endavant la reurbanització de la plaça Espanya de Girona

|

- Publicitat -

ACN Girona – Adif engega els tràmits per tirar endavant la reurbanització de la plaça Espanya de Girona, una de les obres derivades de l’AVE que encara queden pendents a la ciutat. Fa més de cinc anys que gran part d’aquest espai l’ocupen les andanes de l’antiga estació provisional d’autobusos, i que les converses entre l’Ajuntament i l’Estat per arribar a un acord s’eternitzaven. Ara, segons ha avançat el Diari de Girona, l’administrador d’infraestructures ha publicat al BOE la necessitat d’ocupar 13.600 metres quadrats de terrenys municipals per executar les obres. El projecte que l’Ajuntament va fer arribar a l’Estat, inicialment valorat en 2,1 MEUR, apostava perquè la plaça fos un espai ampli i diàfan, amb zones verdes i de descans per als veïns.

Pas endavant per executar les obres de reforma de la plaça d’Espanya, després que Adif hagi publicat avui l’anunci per tirar endavant l’expropiació de 13.634 m2 de terreny de l’Ajuntament de Girona en aquell sector. D’aquesta manera, l’Estat podrà ocupar aquest espai per poder-hi desenvolupar el projecte que li va presentar el consistori el desembre del 2018.

Publicitat

Els terrenys municipals afectats són al carrer de la Creu (483 m2), al carrer de Pierre Vilar (7.488 m2), a la mateixa plaça d’Espanya (5.597 m2) i a l’espai que l’envolta (66 m2). Adif ocuparà tots aquests terrenys, que tornaran a mans del consistori un cop s’hagin acabat els treballs i s’hagi recepcionat l’obra.

El tinent d’alcaldia d’Urbanisme, Lluís Martí, ha destacat que, després de diverses reunions, finalment les dues parts van acordar tirar endavant el projecte compromès (i aparcar el debat sobre els canvis de titularitat de terrenys). “Aquest és un projecte clau per a la ciutat, perquè es tracta d’un espai cèntric que fa de ròtula entre barris, i que a la vegada dona la benvinguda a la gent que arriba a Girona en tren; ja fa massa anys que està pendent de la intervenció de l’Estat, que no l’ha tingut com una prioritat”, ha dit Martí.

“Portem molts anys insistint en la necessitat de desbloquejar el projecte, i vam sortir de les últimes reunions amb bones perspectives, que ara es confirmen, ja que Adif fa un primer moviment en la bona direcció perquè sigui una realitat”, afirma el tinent d’alcaldia d’Urbanisme. I hi afegeix: “Lamentem el retard, però ara del que es tracta és d’intentar accelerar el projecte perquè tant els veïns i veïnes com també les persones usuàries de l’estació en puguin gaudir”.

<strong>Espai diàfan i carrer exclusiu per a vianants</strong>

El projecte, inicialment valorat en 2,1 MEUR, prioritza la conversió de la plaça en un espai ampli i diàfan, amb zones verdes i de descans per als veïns, i on s’hi puguin fer diferents usos. Té el carrer de Barcelona com a eix vertebrador de la zona. “El projecte proposa un espai per a vianants ampli, per garantir l’itinerari natural de la plaça cap a l’Eixample d’una forma directa, segura i còmoda, connectant amb el carrer Tomàs de Lorenzana i amb la plaça Poeta Marquina”, destaca l’Ajuntament. 

La reforma de la plaça Espanya també pretén convertir el carrer de Bailén en un carrer exclusiu per a vianants (deixant passar només els vehicles de serveis i els que accedeixin als guals). També recull l’actual gir a l’esquerra des del carrer Barcelona, un dels punts negres de sinistralitat a la ciutat.

L’Ajuntament també destaca que el projecte té en compte la intermodalitat, perquè manté els aparcaments de bicicletes -entre els quals, els de la Girocleta-, inclou una parada de bus urbà i preveu dues zones perquè els vehicles accedeixin a l’estació de trens per encotxar i desencotxar passatgers.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió