Dimarts, 3 d'agost de 2021 - Edició 1104
La República

Adif adjudica la redacció del projecte dels nous accessos sud al Port de Barcelona per 1,75 MEUR

ACN Barcelona.-Adif ha adjudicat la redacció del projecte bàsic dels nous accessos ferroviaris i viaris sud al Port de Barcelona per 1,75 milions d’euros a l’empresa WSP Spain-Apia, segons ha […]

Avatar
Agències 10/12/2020

ACN Barcelona.-Adif ha adjudicat la redacció del projecte bàsic dels nous accessos ferroviaris i viaris sud al Port de Barcelona per 1,75 milions d’euros a l’empresa WSP Spain-Apia, segons ha indicat l’empresa pública en un comunicat emès aquest dijous. El contracte també inclou els estudis previs necessaris per definir el contingut del projecte i representa el desplegament del protocol firmat el 7 d’octubre entre la Generalitat, l’Estat i el Port per desencallar una infraestructura que arrossega anys de retards. Durant la firma del protocol, es va anunciar que les tres administracions treballaven amb la previsió que els estudis s’aprovessin al cap de nou mesos.

L’acord recupera l’estudi informatiu aprovat el 2007 i substitueix el del setembre del 2013, estableix que el govern espanyol elaborarà diversos estudis i el projecte bàsic dels nous accessos sud i que serviran de base per formalitzar els convenis sobre la titularitat, el finançament, l’execució o la gestió, entre d’altres. Les actuacions previstes en els accessos sud són la construcció d’un nou corredor exclusiu per a mercaderies de via doble d’ample mixt entre la bifurcació al sud del nus de Bellvitge i la platja de vies de Nou Llobregat (construcció que anirà a càrrec del port); un ramal de connexió també en ample mixt del nou accés ferroviari amb la terminal de Can Tunis –amb dues grans terminals a l’antiga llera del riu- i un nou accés viari des de la Ronda Litoral, a uns 800 metres de l’enllaç de Cornellà fins al nus nord de l’entrada al port. En aquest punt, també s’avaluarà la possibilitat d’ubicar un enllaç complet a la zona intermitja de l’antic tram final del riu Llobregat per a vehicles pesats amb origen o destí al complex logístic del port.D’altra banda, el document també planteja l’elaboració dels estudis per a la planificació i gestió de les terminals del nus logístic ferroviari de l’àrea de Barcelona i que aquest estigui format per les terminals intermodals i logístiques del Vallès –al terme municipal de la Llagosta- i del Prat, concretament a Can Tunis i la ZAL-Prat.Aquesta actuació podrà ser cofinançada pel mecanisme ‘Connectar Europa’ de la Unió Europea.