Edició 2073

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 29 de març del 2024
Edició 2073

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 29 de març del 2024

Adicae critica la “ineficàcia” del Banc d’Espanya a l’hora d’atendre reclamacions

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-L’associació de defensa dels consumidors bancaris Adicae ha denunciat la “ineficàcia” del Banc d’Espanya a l’hora d’atendre reclamacions. El mateix dia que l’organisme supervisor ha publicat el nombre de reclamacions dels clients que resol, Adicae, ha assegurat que només un 16,8% de les demandes es resolen a favor del client. En canvi, el resultat ha afavorit les entitats bancàries en 2.002 sol·licituds, un 29,1% del total. De les 4.706 reclamacions en les quals el supervisor dona la raó als consumidors, un 29,4 són queixes que no duen a una rectificació perquè les decisions de l’organisme no són vinculants. A més, l’organització critica que el Banc d’Espanya no hagi admès a tràmit 9.613 reclamacions.

Per Adicae, les xifres donades a conèixer aquest dimecres mostren la “decadència” del servei de reclamacions i l’intent de la patronal de la banca d’eludir la seva responsabilitat com a mediador. La memòria publicada per l’organisme superivisor mostra una “crua realitat” per Adicae, ja que el 54% de les reclamacions són per préstecs hipotecaris. En total, 1.323 usuaris han protestat per les clàusules sol.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió