ACN Barcelona.-L’associació de defensa dels consumidors bancaris Adicae ha denunciat la “ineficàcia” del Banc d’Espanya a l’hora d’atendre reclamacions. El mateix dia que l’organisme supervisor ha publicat el nombre de reclamacions dels clients que resol, Adicae, ha assegurat que només un 16,8% de les demandes es resolen a favor del client. En canvi, el resultat ha afavorit les entitats bancàries en 2.002 sol·licituds, un 29,1% del total. De les 4.706 reclamacions en les quals el supervisor dona la raó als consumidors, un 29,4 són queixes que no duen a una rectificació perquè les decisions de l’organisme no són vinculants. A més, l’organització critica que el Banc d’Espanya no hagi admès a tràmit 9.613 reclamacions.
Per Adicae, les xifres donades a conèixer aquest dimecres mostren la “decadència” del servei de reclamacions i l’intent de la patronal de la banca d’eludir la seva responsabilitat com a mediador. La memòria publicada per l’organisme superivisor mostra una “crua realitat” per Adicae, ja que el 54% de les reclamacions són per préstecs hipotecaris. En total, 1.323 usuaris han protestat per les clàusules sol.