Edició 2095

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 20 de abril del 2024
Edició 2095

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 20 de abril del 2024

ACAVE reclama ampliar els crèdits ICO i donar ajudes directes a les agències de viatges per “reactivar” el sector

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-L’Associació Corporativa d’Agències de Viatges Especialitzades (ACAVE) ha reclamat mantenir i ampliar els crèdits ICO i donar ajudes directes provinents dels fons de la Unió Europea a les agències de viatges per “reactivar” el sector. En una intervenció a la Comissió d’Indústria, Comerç i Turisme, el president de la patronal, Martí Sarrate, també ha proposat aprovar un “Pla Nacional de Vacances” que incentivi l’activitat turística mitjançant l’emissió de bons per a persones que s’han vist afectades per ERTO així com el personal sanitari. A l’Estat, el sector de les agències de viatges està format per unes 6.000 empreses, que generen 65.000 llocs de treball, amb una facturació anual de 21.000 milions d’euros el 2019.

Sarrate també ha demanat reduir els tipus impositius de l’IVA en els serveis turístics, actualment al 21%, i un “pla de promoció” que presenti l’Estat com una destinació “segura” i generi “confiança” en els mercats internacionals. Així mateix, ha reclamat ajudes perquè les agències de viatges puguin prendre les mesures d’higiene i seguretat necessàries i obtenir els certificats corresponents. En la intervenció, el president d’ACAVE també ha proposat una extensió dels ERTO per força major fins al desembre de 2020 i ha reiterat la necessitat que les aerolínies garanteixin el reemborsament de tots els bitllets cancel·lats als clients en un període de set dies. Per això, ha reclamat una “resolució amb caràcter urgent” de les quaranta denúncies per incompliments de companyies aèries. En aquest sentit, Sarrate ha demanat que qualsevol ajuda per a aquestes empreses vagi vinculada al seu compromís a destinar els fons als bitllets cancel·lats. A més, ha proposat ampliar els ajuts per als autònoms i fomentar la col·laboració público-privada per “unificar” l’estratègia.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió