Dimecres, 22 de setembre de 2021 - Edició 1153
La República

3.500 infants i joves busquen solucions innovadores per a reptes reals als tallers de la Fundació per a la Creativació

ACN Girona.-Els tallers de la Fundació per a la Creativació han comptat amb uns 3.500 joves i infants de diversos centres educatius de Catalunya. Es tracta de l’edició amb més […]

Avatar
Agències 03/08/2021

ACN Girona.-Els tallers de la Fundació per a la Creativació han comptat amb uns 3.500 joves i infants de diversos centres educatius de Catalunya. Es tracta de l’edició amb més participants des que l’entitat va impulsar un model d’aprenentatge basat en desenvolupar projectes per a reptes reals. Els reptes d’aquest curs estaven vinculats als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). Els alumnes han buscat solucions per a problemes com ara reduir l’abocament de residus plàstics al mar, preservar la biodiversitat als Pirineus o integrar les persones amb malalties mentals. Entre el 15 i el 21 d’abril també es va celebrar la primera edició de la Setmana de la Creativació i la Innovació centrada en la difusió dels hàbits alimentaris entre els joves.

La Fundació per a la Creativació tanca el seu millor any des que l’entitat promou els tallers per a resoldre problemes reals. Així ho ha assegurat el director, Miquel Àngel Oliva, qui ha destacat que aquest any ha estat el que més participants s’han sumat al projecte i el curs amb reptes plantejats més diversos. A més, Oliva també ha destacat que aquest curs ha destacat per la “qualitat de les propostes presentades per l’alumnat”.Per això, el director de la fundació creu que la pandèmia ha posat de manifest la necessitat de fomentar la creativitat en els centres educatius per convertir-la en projectes d’innovació i desenvolupar solucions a reptes reals de la societat. Aquest curs 3.500 joves i infants han treballat en buscar sortides a reptes reals d’àmbits molt diversos.Per una banda, el projecte promogut per Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), titulat ‘La Descoberta dels Pirineus’. En aquest cas, els alumnes havien de treballar mesures per preservar la biodiversitat en els Pirineus i promoure activitats de lleure sostenibles tot l’any.La Federació de Confraries de Pescadors de Girona han plantejat el projecte ‘La Mar de Net’. Els alumnes han treballat solucions per evitar i reduir els residus plàstics al mar i difondre la tasca dels pescadors en la retirada de deixalles en el medi aquàtic. Des de la Fageda han plantejat als joves i infants que busquin projectes per fomentar la integració de persones amb malalties mentals.Pel que fa a l’àmbit de les STEAM, la Diputació de Tarragona ha demanat als alumnes que busquin propostes de noves experiències per promoure el turisme familiar a partir de les noves tecnologies. Maxicief Europe ha plantejat el projecte ‘Smart Makers’, en què calia desenvolupar productes que permetin innovar en el centre educatiu a partir de la impressió en 3D.Un conjunt de situacions reals que han obligat als 3.500 participants a pensar fórmules originals. A través d’aquests projectes també s’han treballat alguns dels valors inclosos en la llista d’Objectius pel Desenvolupament Sostenible (ODS).Per altra banda, la setmana del 15 al 21 d’abril la fundació ha organitzat la primera edició de la Setmana de la Creativitat i la Innovació per plantejar el repte ‘Reinventem l’alimentació del jovent del segle XXI’. En aquesta setmana hi han participat 28 equips d’onze centres educatius de Girona, Barcelona i Tarragona.A través de diversos tallers virtuals el projecte buscava que els alumnes desenvolupessin propostes per fomentar una alimentació equilibrada, nutritiva i saludable. Aquesta iniciativa ha comptat amb el suport de Costa Brava Mediterranean Foods, que ha permès fer una enquesta a més de 2.000 joves d’entre 12 i 18 anys per conèixer els hàbits alimentaris i la seva opinió sobre les proteïnes de la carn. L’estudi posa de manifest que un 70% dels enquestats consumeix carn entre 3 i 7 vegades a la setmana.