Dimarts, 20 d'Agost de 2019 - Edició 390
La República

La imatge de campanya de Cs pel 26-M s’inspira en Fuerza Nueva i Jordi Pujol

La xarxa s’ha encarregat d’analitzar les imatges i lemes dels taronges de cara a les eleccions municipals i europees

Redacció
Redacció 10/05/2019
Albert Rivera, president de Cs, en una imatge d'arxiu

Ja ha arrencat la campanya de cara a les eleccions municipals i europees del pròxim 26 de maig i els partits han presentat les imatges i lemes que utilitzaran per a intentar seduir el màxim nombre de votants possible. Imatges i lemes que molts usuaris a la xarxa s’han encarregat d’analitzar, buscant similituds -com ja és habitual- amb altres usats per polítics diversos en temps més o menys llunyans. Pel 28-A, van dir que Pedro Sánchez s’havia inspirat en els expresidents nord-americans John F. Kennedy o Barack Obama i, ara, alguns han trobat semblances en les campanyes de Ciudadanos que segur portaran més d’un mal de cap als del partit taronja.

I és que, pel que fa al cartell amb que es presenten a les eleccions europees, alguns l’han relacionat amb la imatge del partit d’extrema dreta fundat per Blas Piñar, Fuerza Nueva, que separava el seu logo amb una línia diagonal diferenciant amb colors les dues parts de la imatge. Però el que -sense dubte- més sorprèn sobre les comparacions que es poden arribar a fer és el fet que el candidat de Cs a l’alcaldia de Barcelona, Manuel Valls, utilitzi el lema ‘Ara convé Valls’, el mateix que va usar Jordi Pujol (‘Ara convé votar Jordi Pujol’) quan es va presentar amb CiU a les primeres eleccions al Parlament de Catalunya després de la dictadura franquista.

No sabem si aquesta inspiració en campanyes anteriors ha estat intencionada per part de Ciudadanos però, si no ha estat així, potser caldria que revisessin una mica el passat si no volen tornar a enfrontar-se a l’examen de la xarxa de cara a properes cites electorals.

Relacionats