Dissabte, 21 de Setembre de 2019 - Edició 422
La República

Faran proves a l’AP-7 a Girona per preparar l’autopista per rebre vehicles autònoms

ACN Girona.-Del 12 al 15 de setembre es faran proves a l’AP-7 a les comarques gironines amb un vehicle connectat a través d’una xarxa G5 que li enviarà dades per […]

Avatar
Agències 09/09/2019

ACN Girona.-Del 12 al 15 de setembre es faran proves a l’AP-7 a les comarques gironines amb un vehicle connectat a través d’una xarxa G5 que li enviarà dades per provar diversos escenaris, entre ells un tram en obres o un embús. Es tracta del projecte europeu Inframix, amb més de 4,5 MEUR d’inversió, on hi participen onze empreses i institucions del sector automobilístic. Un dels objectius del projecte és crear un model d’autopista que permeti un “tràfic ininterromput, previsible, segur i eficient a través d’una infraestructura vial híbrida” on els vehicles convencionals puguin circular amb els automatitzats en un futur, segons ha detallat Autopistes, companyia del grup Abertis i un dels socis del projecte. Segons avança la ‘Ser’, l’indret on es faran les proves és el tram gratuït de l’AP-7 a Girona, entre les sortides de Vilademuls i Girona Sud.

(En aquesta notícia s’hi han afegit puntualitzacions facilitades per Autopistes. Entre elles, que el vehicle tindrà conductor) Durant els quatre dies de proves es faran simulacions amb un vehicle connectat a una xarxa G5 amb conductor al seu interior que enviarà dades al cotxe sobre tres escenaris diferents: assignació dinàmica de carril, obres a l’autopista i embús de trànsit. Així per exemple, en el primer cas s’avaluarà l’obertura d’un carril dedicat només a vehicles autònoms amb senyalització a la carretera com ara pintura al terra (és la imatge d’un vehicle blau i unes ones), panells digitals, la pantalla del vehicle o una ‘tablet’. La idea és monitoritzar el cotxe i veure com reacciona a les indicacions que se li donen al fer-li canviar de carril davant un possible tram d’obres, accident o embús.Per poder-ho portar a la pràctica, s’han hagut d’instal·lar tecnologies de detecció com ara sensors i comunicació G5 al lloc de les proves. Autopistes, companyia del grup Abertis i un dels socis participants, també ha liderat la creació de nova senyalització i altres elements físics amb l’objectiu de provar i avançar en la coexistència de vehicles convencionals amb d’altres d’automatitzats. També s’ha treballat en nous protocols de seguretat.El principal objectiu és “dissenyar, actualitzar, adaptar i provar models d’autopistes capaces de gestionar el període de transició entre vehicles i convertir-se en la base per als sistemes de transport automatitzats del futur”. El projecte d’I+D, batejat amb el nom d’Inframix (Road Infrastructure ready for mixed vehicle traffic flows), està pensat sobretot en autopistes però els resultats més importants també es podrien implementar a carreteres urbanes. Les conclusions i detalls de les proves fetes a l’AP-7 a Girona es donaran a conèixer a Àustria el mes vinent.

Relacionats