Dissabte, 19 Gener 2019

El secret d’una bona marca

La publicista Marta Royo explica les claus per crear una bona marca al llibre ‘Aroma de marca’

|

Les marques  comercials s’han convertit en la nostra referència del dia a dia. Moltes de les més exitoses d’elles han acabat substituint el nom genèric del producte. La comunicació i el màrqueting són les veritables religions dels nostres temps. Què hi ha al darrera d’una marca de prestigi és un dels secrets en molts casos millor guardats i com crear-ne una d’èxit és una tasca extremadament professionalitzada.

La publicitària Marta Royo ha unit dues de les seves habilitats en el llibre Aroma de marca. D’una banda la seva vessant professional al camp de la comunicació i de l’altra la seva capacitat d’explicar de manera amena i didàctica un món, que en molts casos sense que ho notem, és ben present en el nostre dia a dia. És el món de la imatge, la publicitat i la comunicació.

   

Els sotstítol del llibre, Claus per crear una bona marca a través de casos pràctic, ens indica que aquest és un volum amb vocació de manual. I per això ja es presenta interessant per a un ampli espectre de lectors que hi poden estar directament interessant pel seu dia a dia. Marta Royo ens ofereix el guió per a creat una bona marca, identificable, pràctica, d’èxit. Ens parla d’estratègies de comunicació, de la necessitat de ser proactiu, de la presentació… bé sigui d’una perruqueria local o de qualsevol producte que busqui un mercat més ampli.

Però el llibre va molt més enllà i en el seu relat ens permet aprofundir en aquest món de la publicitat manera pràctica i real, lluny de les imatges més o menys estereotipades de les sèries i pel·lícules que, de ben segur (i això és, clar, un triomf de la “marca”), a tots ens venen al cap. A partir de referència, cites anàlisi i anècdotes anem descobrint els secrets d’aquest món, el que no es veu, el que hi darrere alguns productes o marques bé siguin productes determinats del camp de la salut, les farmacèutiques o els productes alimentaris, marques personals com són Ferran Adrià o Leo Messi o la imitada campanya del «Yes We Can» de Barak Obama que el va portar a la presidència dels Estats Units.

En definitiva, Marta Royo ha aconseguit, amb èxit, introduir al lector en el màgic i meravellós món de la publicitat. Aroma de marca és de consum necessari per als qui es dediquen a la cosa de manera directa i per als interessats en aquest món de sensacions i de marques que van més enllà del mateix producte.

Aroma de marca. Claus per crear una bona marca a través de casos pràctics. Marta Royo Cossetània Edicions. Valls, 2018. 152 pàgines, 13,20 €

Seguiu-nos a:

EDITORIAL

OPINIÓ

COLUMNA

MÉS LLEGITS