Dimarts, 17 de Setembre de 2019 - Edició 418
La República

El CAC constata que els mitjans privats espanyols van ajudar Vox de cara al 28-A

Telecinco, Antena 3 i La Sexta van donar als ultradretans un temps en antena “molt per sobre d’altres partits amb representació al Congrés”

Redacció
Redacció 27/06/2019
Santiago Abascal (Vox), al programa d'Ana Rosa Quintana (Telecinco)

La percepció hi era però calia confirmar-ho, i ho ha fet el Consell de l’Audiovisual de Catalunya: les televisions privades espanyoles (Telecinco, Antena 3 i La Sexta) van sobrerepresentar Vox -aleshores partit extraparlamentari- durant la cobertura de campanya de les eleccions espanyoles del 28 d’abril. Segons l’òrgan regulador dels mitjans audiovisuals, les cadenes van donar als ultradretans un temps en antena “molt per sobre d’altres partits amb representació al Congrés”: va assolir la cinquena posició en relació al temps en pantalla, per darrere del PSOE, PP, C’s i Unidas Podemos.

En el darrer informe del CAC -dedicat a l’anàlisi de la cobertura de la campanya del 28-A a les principals cadenes espanyoles i catalanes, públiques i privades, entre el 12 i el 26 d’abril- també s’assegura que tant Tv3 com Catalunya Ràdio van igualar el temps dels partits que van obtenir representació al Congreso el 2016 per alguna de les circumscripcions catalanes. De fet, la diferència entre el primer i últim partit (ECP i C’s) amb prou feines va superar el 5% a la televisió i el 2,5% a la ràdio.

D’altra banda, el CAC també ha estudiat la presència de notícies relacionades amb el judici de l’1-O durant la campanya electoral: mentre que a Catalunya (TV3, Catalunya Ràdio, RAC1 i TVE Catalunya) es va seguir molt atentament, això no va passar a La 1, Antena 3, La Sexta i Telecinco. A més, aquesta última cadena va parar especial atenció a informacions relacionades amb incidents en actes electorals, en seus de partits o que afectessin els mateixos candidats, quintuplicant aquest tipus d’informacions respecte a la mitjana de la resta de cadenes.

Relacionats