Edició 2094

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de abril del 2024
Edició 2094

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de abril del 2024

Vuit ciutats pressionaran per accelerar la construcció del TGV entre Perpinyà i Montpeller

|

- Publicitat -

Els ajuntaments de vuit ciutats catalanes i del sud de França, concretament de Barcelona, Girona, Figueres, Montpeller, Perpinyà, Narbona, Besiers i Tolosa, s’han tornat a trobar a Montpeller (França) per reclamar que s’acceleri la construcció del traçat del tren d’alta velocitat que haurà d’unir Madrid-Barcelona-Girona amb Perpinyà-Tolosa-Montpeller-París.

Els representants de les ciutats han expressat la voluntat de passar a l’acció per accelerar la construcció del tram Perpinyà-Montpeller, de 155 quilòmetres, amb l’inici d’un debat públic que començarà el 12 de març i finalitzarà el 3 de juliol. En el tram Perpinyà-Montpeller es plantegen quatre opcions de traçats: una línia només per passatgers, una de mercaderies i dues mixtes.

Publicitat

Segons ha explicat l’alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, aquest debat és un ‘procés d’al·legacions’ per determinar les millors alternatives i prendre una decisió final sobre la connexió. Hereu ha destacat la importància d’aquest debat, ja que permetrà que les vuit ciutats, a les quals s’afegirà Carcassona, esdevinguin agents actius i s’expressin en ‘una veu comú’ per defensar ‘un projecte estratègic’.

Hereu ha recordat que les obres del TGV ‘ja estan en marxa’ i es preveu que el 2012 ‘arribin en totes les seves conseqüències’ fins a Perpinyà. D’altra banda, properament s’iniciaran les obres del tram Nîmes-Montpeller i només restarà el tram Perpinyà-Montpeller.

Hereu ha assenyalat que després d’aquest debat, caldrà escollir la millor opció per fer pressió a Brussel·les, per tal d’impulsar des del món local el projecte més ‘estratègic’. Segons l’alcalde, és l’única manera de ‘derruir’ terminis com el de 2015-2020, data en la que es preveu l’entrada en funcionament del tram Perpinyà-Montpeller. Hereu assegura que ‘hi ha una gran urgència’ en la construcció d’aquesta línia, ja que ‘ens juguem la connexió del sud i del nord d’Europa’ i ‘no deixarem passar’ aquesta oportunitat.

És la segona vegada que es produeix una trobada d’aquestes característiques, després que l’octubre passat les vuit ciutats es constituïssin com a lobby de pressió als governs decisors per avançar les dates respecte als seus plans, i que l’eix mediterrani ferroviari sigui una realitat.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut