Dilluns, 2 d'agost de 2021 - Edició 1103
La República

Visteon presenta un ERO per als 230 treballadors de la planta d’Igualada

L’empresa Visteon va presentar divendres passat un expedient de regulació d’ocupació (ERO) per als 230 treballadors que té la planta d’Igualada. Visteon, que es dedica exclusivament a fabricar components per a vehicles Nissan, al·lega una davallada de la producció del seu únic client. Davant d’aquesta situació, dijous passat la direcció de l’empresa va enviar a casa tots els treballadors i, segons el comitè d’empresa, sense l’autorització ni de l’administració ni del comitè. Per això, aquest dimarts han presentat una denúncia a Inspecció de Treball.

Visteon demana un ERO amb caràcter retroactiu de 120 dies alterns que es podran consumir entre el 23 d’octubre i el 30 de juny del 2009.

Redacció
Redacció 28/10/2008

Segons José Ramos, secretari del comitè d’empresa, Visteon ha actuat de ‘mala fe’, ja que assegura que aquests dies que els treballadors no van a la feina l’empresa ja ha avançat que els descomptarà dels festius anuals, tant d’aquest any com del que ve.

‘Ens estan obligant a agafar vacances i creiem que això és il·legal’, ha sentenciat Ramos. Si la denúncia falla a favor de la plantilla, Ramos ha explicat que els dies no treballats els haurà d’assumir l’empresa.

El comitè d’empresa ha presentat la denúncia amb caràcter d’urgència i, si l’administració l’accepta, amb dos dies haurien de tenir una resolució. En cas que Treball no assumeixi la urgència, el procés es podria allargar dos o tres mesos.

Així mateix, segons Ramos, els advocats de CCOO ja han alertat que és molt difícil que l’administració atorgui a Visteon un ERO amb caràcter retroactiu des del 23 d’octubre. Per Ramos, la situació actual ‘ja es veia’ però l’empresa no va ser previsora.

Possibles acomiadaments

José Ramos també ha explicat que ja fa unes setmanes que l’empresa parlava d’acomiadar una trentena de persones de la plantilla actual si la davallada de la producció de Nissan es prorrogava, tot i que assegura que ‘potser només es tracta d’especulacions’.

De fet, segons dades del comitè, des de principis d’any fins el mes de setembre, Nissan fabricava 500 cotxes diaris i després de l’estiu la xifra s’ha reduït a 50.