Dilluns, 20 de Gener de 2020 - Edició 543
La República

Visc a Barcelona

Darrerament els mitjans de comunicació van plens de l’enèsima campanya onanista de l’Ajuntament de Barcelona. En aquest cas, el consistori es tira floretes a si mateix en una campanya, finançada […]

Redacció
Redacció 10/06/2008

Darrerament els mitjans de comunicació van plens de l’enèsima campanya onanista de l’Ajuntament de Barcelona. En aquest cas, el consistori es tira floretes a si mateix en una campanya, finançada amb diner públic, que vol lloar les excel·lències de viure a Barcelona.

Així Visc a Barcelona (enginyossíssim joc de paraules entre ‘visca’ i ‘visc a’) permet als barcelonins enviar fotografies seves de diversos indrets de la ciutat per tal de fomentar el bonrollisme i la idea que Barcelona és una ciutat ‘guai’ malgrat l’elevat preu dels pisos, el caos de les infraestructures, la deixadesa del bicing, etcètera etcètera etcètera.

La campanya no és nova -de fet plagia l’eslògan Visc-a Catalunya’ d’una campanya de la Generalitat convergent- i caldria emmarcar-la a iniciatives com el ‘Fem-ho B’ o d’altres espots de propaganda del consistori. Com ja va passar amb l’anterior campanya, aquesta també guarda una sospitosa semblança de disseny (colors, logotips, idees) amb la propaganda del PSC.

Tot i això, feta la campanya feta la trampa, i diversos col·lectius antisistema ja s’han encarregat de fer una contracampanya, utilitzant l’eslògan de l’Ajuntament de Barcelona per denunciar la repressió policial que pateixen els col·lectius que no combreguen amb les polítiques del consistori. La seva campanya aprofita l’eslògan Visc a Barcelona i hi afegeix ‘tot i que volen fotre’m fora’. Aquests són alguns dels pòsters que els contrapublicitaris han creat:

 

Relacionats