Dilluns, 14 de juny de 2021 - Edició 1054
La República

Unes 600 persones reclamen al parc de la Resclosa de Bàscara el canvi del traçat del TGV

Unes 600 persones s’han aplegat aquest dissabte a la tarda en un acte festiu al parc de la Resclosa de Bàscara per reclamar el canvi del traçat del tren d’alta velocitat al seu pas pels municipis de Vilademuls, Bàscara, Pontós, Garrigàs i Borrassà. Una àmplia representació de tots els grups polítics catalans –a excepció del PSC– ha fet costat als cinc alcaldes de les poblacions afectades. El diputat Joan Puig i el senador Miquel Bofill, per part d’ERC; la senadora Rosa Núria Aleixandre i el diputat Eudald Casadesús, en representació de CiU; i el regidor de Medi Ambient i Sostenibilitat de l’Ajuntament de Girona, Enric Pardo, i el diputat Lluís Postigo, en nom d’IC-V. L’actor Lluís Homar ha estat l’encarregat de llegir un manifest que ha demanat als diputats del Parlament ‘que facin front comú al Congrés dels Diputats en contra del traçat actual del TGV’.

Redacció
Redacció 16/07/2007

‘Que presentin de forma unitària una moció al Congrés demanant de forma urgent la paralització dels tràmits administratius del projecte endegat pel Ministeri de Foment i la modificació del traçat del tren d’acord amb el proposat pel CILMA’, ha recordat l’alcalde de Bàscara, Lluís Lloret. ‘Tots els grups catalans –a excepció del PSC– aposten per aquest canvi’, ha puntualitzat Lloret. Els consistoris volen traslladar a partir d’ara aquesta reivindicació al carrer perquè els ciutadans hi participin ‘i així puguin veure de primera mà quins són els paratge que es malmetran’. ‘Volem que la gent trepitgi el llocs que quedarien afectats per l’actual traçat viari’, ha comentat l’alcalde altempordanès i actual president del CILMA.

‘Una desfeta paisatgística i la devastació d’un territori que comprèn indrets com la riera de Cassinyola, el parc de la Resclosa, el pla de Pontós, el veïnat de Monells a Vilademuls o el veïnat de Creixell a Borrassà’, ha enumerat Lloret. ‘Uns paratges totalment verges, conservats de les agressions des de fa centenars d’anys, que aquesta infraestructura malmetria sense remei’, ha lamentat l’alcalde de Bàscara. ‘Creiem que el tren ha de passar pel mateix costat on hi ha l’autopista i la N-II’, ha assegurat Lloret, que ha insistit amb el suport que troben en institucions com els Consells Comarcals de l’Alt Empordà i el Pla de l’Estany, la Diputació de Girona, la Cambra de Comerç, la UdG i les diverses entitats ecologistes.

D’altra banda, l’alcalde ha volgut recordar que el retard del TGV juga a favor dels municipis ‘i dóna temps suficient i de sobres per modificar el traçat’. Desmentint així les paraules del secretari d’estat d’Infraestructures, Víctor Morlán, que fa uns dies assegurava que qualsevol canvi suposaria un retard en la finalització les obres del TGV fins més enllà de l’any 2020. ‘El nostre projecte alternatiu no entorpeix cap calendari’, ha repetit Lloret. ‘Si finalment la connexió no està enllestida el 2012 no serà pel canvi de traçat que proposem aquests cinc municipis sinó per dues obres de gran envergadura com són travessar Barcelona i Girona’, ha manifestat l’alcalde de Bàscara amb contundència. ‘Aquestes sí que són dues obres de gran tamany i dificultat tècnica. El nostre projecte és molt petit i menor en comparació’, ha finalitzat Lloret.