Dissabte, 31 de juliol de 2021 - Edició 1101
La República

Una nova línia de tren Perpinyà-Girona per salvar Cervera i Portbou

Prevista per salvar els municipis fronterers de Cervera i Portbou vinculades al tren en un 65% de llurs economies, la ‘Cimera Internacional Ferroviària Portbou-Cervera’, ahir i avui a Portbou, hauria de desembocar en un preprojecte de línia ferroviària afectada als 90 km que separen entre Perpinyà i Girona, amb un comboi cada mitja-hora. Aqueixa vocació de rodalies, que permetria a la línia actual evitar l’abandó causat pel TGV, també podria reforçar el transport de mercaderies via les dues estacions internacionals.

Redacció
Redacció 19/11/2008

Tal i com informa el diari La Clau, la cimera, volguda per una Catalunya Sud que sembla arrossegar els responsables del Nord, mobilitza una important campanya de comunicació-màrketing i institucional. D’aquesta manera, l’alcalde socialista de Portbou, Antoni Vega, hi convida clarament la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Girona, el Consell Comarcal, tres empreses ferroviàries i el sindicat Comissions Obreres, mentre que el Nord, al voltant de l’alcalde socialista de Cervera de la marenda Jean-Claude Portella, convida oficialment Jacques Cresta, escollit socialista de la regió Llenguadoc-Rosselló, els sindicats Força Obrera i la CGT. El desbloqueig de les crisis de Portbou i Cervera constituiria la primera realització concreta de l’estructura transfronterera de l’Eurodistricte, per ara virtual.