
Segons ha informat l’alcalde d’Alp, Cosme Ruaix, de seguida que es va produir l’avaria van avisar al servei d’emergències i els bombers voluntaris de la població i els Mossos d’Esquadra es van dirigir fins al túnel on hi havia el comboi avariat. Van ser precisament els encarregats de guiar els passatgers que cansats d’esperar, van decidir recórrer els prop de dos quilòmetres que separaven el tren de la població d’Alp. ‘Es tractava de garantir la seguretat perquè ningú es fes mal, que era el més important a aquetes hores de la nit’, ha explicat Ruaix.
‘El lloc on es va avariar el tren és una zona força abrupta i la gent va haver de passar per la via del tren’, ha continuat l’alcalde d’Alp que explica que les tasques dels bombers i els mossos van consistir principalment en il·luminar i guiar els passatgers que van decidir seguir el camí a peu. ‘No hi havia perill perquè és via única i a més la circulació estava interrompuda per aquest comboi avariat, però sí que passar per dintre les vies de nits és un camí que és fàcil ensopegar’, comenta Ruaix.
A més, l’alcalde ha explicat que de la setantena de passatgers que hi havia al tren, ‘van ser uns quants els que van voler sortir’. En aquest sentit, concreta que mentre la majoria van decidir esperar-se que arribés un altre tren que el dugués fins a Puigcerdà però que, després de tanta estona, ‘la gent estava cansada d’esperar i els més joves i els més valents van dir que volien marxar i que ho farien a peu’. Ruaix també ha comentat que, afortunadament, ‘no era cap dia ni hora punta d’esquiadors’ perquè sinó hi podria haver hagut molts més afectats i la situació hagués estat més complicada.
Precisament és previst que l’any que ve facin les obres de condicionament d’aquest tram de vies. Ruaix ha especificat que actualment està fet el tram fins a Ribes de Freser i que enguany seguirà fins a la boca nord del túnel de Toses. Des del túnel de Toses fins a Puigcerdà està previst que es faci al llarg del 2009. ‘De moment van complint programa però encara no està fet’, ha concretat Ruaix.
Tot i que especifica que l’avaria ‘va ser un problema de la unitat, no de les vies’ comenta que ‘sí que és veritat que actualment les unitat potents que arriben fins a Ripoll encara no poden arribar fins aquí dalt, o sigui, que arriben unitats de les antigues que lògicament son més propenses a tenir avaries però abans s’ha de canviar la catenària i la potència elèctrica perquè puguin funcionar aquestes noves unitats’.