Edició 2095

Dissabte, 20 de abril del 2024
Edició 2095

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 20 de abril del 2024

Troben vapor d’aigua per primera vegada en un planeta extern al sistema solar

|

- Publicitat -

L’obsessió de l’ésser humà per trobar planetes similars a la nostra estimada Terra no s’atura. Ara s’ha descobert que en un planeta localitzat molt i molt lluny, a uns 60 anys llum del nostre i fora del sistema solar, hi ha vapor d’aigua a la seva atmosfera.

Així ho ha explicat un grup internacional de científics. En la troballa hi ha participat un investigador català, Ignasi Ribas, de l’Institut d’Estudis Espacials de Catalunya (IEEC). La troballa és important perquè és la primera vegada que es comprova científicament la presència d’aigua en exoplanetes. I per si no fos prou les quantitats de vapor d’aigua es considera que són bastant abundants.

Publicitat

Qui en vulgui saber més trobarà els resultats del descobriment que sortiran publicats a la revista Nature. La presència d’aigua s’ha pogut observar amb el telescopi espacial infraroig Spitzer. El nom del planeta a part de ser curiós és complicat. Si es permet la broma, sembla el codi de marca d’una impressora dels anys noranta. Rep el nom d’HD 189733b.

L’autora principal de l’estudi és Giovanna Tinetii, de l’Agència Internacional Europea (AIE), i tambe hi han participat investigadors de la Universitat de Harvard i de França, Taiwan i el Regne Unit.

Publicitat