Edició 2094

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de abril del 2024
Edició 2094

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de abril del 2024

Trias qualifica de “menyspreu” al plenari de l’Ajuntament i “provocació” a la Justícia l’adjudicació del túnel del TGV

|

- Publicitat -

El president del grup municipal de CiU ha reiterat una crida als ciutadans de Barcelona ‘perquè ens ajudin’. Trias ha manifestat que si el 9 de març CiU obté uns bons resultats, ‘assegurem als ciutadans que canviarem el traçat’ i ha dit que això ‘no és un caprici, sinó que és fer les coses ben fetes’. En aquest punt, ha manifestat que el canvi del traçat del TGV ‘segur que serà’ una de les condicions que exposaran a Zapatero en cas que arribessin a un pacte.

Per altra banda, ha explicat que aquesta obra ‘no és per dos o tres anys, sinó que estarà aquí tota la vida’, i per això ‘no fer-ho bé és una gravíssima irresponsabilitat d’aquest alcalde’. CiU continua apostant perquè el TGV arribi a Sants i que el tren reprengui la circulació des de l’estació de la Sagrera, fent un pas pel Vallès. Trias ha dit que el que no entén és ‘no estudiar-ho i no buscar el consens’.

Sacyr Vallehermoso d’adjudica l’obra

Publicitat

Les declaracions responen a l’adjudicació que ha realitzat Adif a una Unió Temporal d’Empreses (UTE) liderada per Sacyr Vallehermoso, del túnel del TGV que ha de creuar el centre de Barcelona, entre les estacions de Sants i Sagrera. El projecte es podria posar en marxa a l’abril, un cop superats els tràmits necessaris, però les obres d’excavació del túnel no començaran fins d’aquí dotze mesos, i haurien d’estar acabades mitjans del 2011. L’adjudicació arriba amb tres mesos de retard, perquè s’hauria d’haver fet el 26 d’octubre, però els problemes amb Rodalies i les obres del TGV van fer ajornar la decisió. L’executiu espanyol adjudica d’aquesta manera les obres del túnel abans de la data de les eleccions, tal com va avançar la vicepresidenta del govern espanyol, Maria Teresa Fernández de la Vega. El Patronat de la Sagrada Família i la Plataforma TGV pel Litoral ha demanat a l’Audiència Nacional que adopti una mesura cautelar per aturar les obres.

L’import de l’adjudicacó és de 179.333.417,70 euros. Les obres tenen un termini d’execució de 35 mesos, i se’n farà càrrec una Unió Temporal d’Empreses (UTE) formada per Sacyr, S.A.U, Cavosa Obras y Proyector S.A. i Scrinser. La solució adoptada no passa per sota de cap edifici, sinó per la zona central dels carrers Mallorca, Diagonal i Provença.

El procés començarà en els pròxims mesos però el que és pròpiament l’excavació trigarà 12 mesos en començar perquè, segons Adif, abans es faran treballs d’estudi i preparació. Es tracta d’un tram de 5,64 quilòmetres que discorre pel centre de la ciutat. De tot el recorregut, 4.823 metres es faran amb tuneladora, mentre que 817 -422 en l’inici del tram i 395 al final- discorreran entre pantalles i amb un sistema de fals túnel. El nou traçat s’ha dissenyat amb un ample de via internacional per doble via d’alta velocitat.

Les obres van a parar precisament a Sacyr Vallehermoso, l’empresa que s’ha encarregat de l’últim tram del TGV a l’entrada de Barcelona Sants i que va socórrer l’empresa OHL quan a aquesta va tenir problemes amb les obres del TGV a Bellvitge. Adif ha assegurat que ja ha revisat l’estructura dels 533 edificis que es troben en el recorregut així com 2.500 pisos, un 20% del total, tot i que afirma que recisarà els pisos dels propietaris que ho sol·licitin.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut