
Tresserras ha acceptat les crítiques a la gestió de les negociacions que han vessat contra ell col·lectius com Acció Cultural del País Valencià o Òmnium Cultural i s’ha defensat dient que aquesta és una oportunitat per ‘reparar un llast històric’ entre les dues cultures i enfortir realment les relacions dels dos territoris ‘governi qui governi’. ‘El meu propòsit no és fer justificacions sinó anunciar un acord el més ràpid possible i en les millors condicions amb el govern valencià’, ha afirmat el conseller.
El titular de la conselleria de Cultura ha dit que el repetidor de la Carrasqueta, a Alacant, ‘no passava la prova jurídicament’ i que, per tant, el què ha d’aconseguir ara la Generalitat –de la mà de la llei de Telecomunicacions- és que es reprenguin les emissions i que una situació ‘històrica d’excepcionalitat es desenvolupi en la normalitat’.
Tresserras ha defensat que la Generalitat no té competències per influir en el govern valencià i que això fa encara més dificultoses les negociacions, on hi juga un paper preeminent el ministeri d’Indústria, Turisme i Comerç, capitanejat per Joan Clos.
‘El que han d’entendre és que la construcció dels vincles culturals i lingüístics entre Catalunya i el país valencià no poden fer-se sinó és en una relació còmode entre els dos governs’, ha incidit Tresserras.