Diumenge, 1 d'agost de 2021 - Edició 1102
La República

Trànsit estudia mantenir l’actual carril bus de l’autovia de Castelldefels un cop torni a funcionar Rodalies

El Servei Català de Trànsit està estudiant la possibilitat de mantenir de forma permanent el carril bus a l’autovia de Castelldefels un cop tornin a funcionar amb normalitat els trens de Rodalies. Coincidint amb el tall de dues línies de Rodalies al Baix Llobregat, Renfe va posar autobusos llançadora des de Gavà fins a Barcelona, i Trànsit va habilitar un tram de vuit quilòmetres com a carril bus a l’autovia per facilitar la fluïdesa d¡aquest transport. Segons ha explicat el director del Servei Català e Trànsit, Josep Pérez-Moya, els bons resultats d’aquesta mesura, sumat al tercer carril que s’ha de posar a l’autovia de Castelldefels, fan que es plantegin les possibilitats de deixar aquest carril bus per al transports metropolitans públics de superfície que tenen el seu recorregut pel Baix Llobregat. Diversos alcaldes de la comarca i l’Entitat Metropolitana del Transport (EMT) ja s’han manifestat a favor d’aquesta proposta.

Redacció
Redacció 15/11/2007

Josep Pérez Moya ha destacat que aquest carril bus ‘ha obert un debat’ ja que des de diversos municipis i de l’EMT se’ls ha demanat més fluïdesa del transport públic en el corredor del Baix Llobregat. Per això volen debatre amb totes les administracions competents com poden posar un carril bus en aquesta autovia, un cop el servei de Rodalies funcioni, i aprofitant que s’ha d’ampliar a tres carrils.

El director de Trànsit considera que l’actual sistema d’autobusos ‘està sent un èxit’ ja que l’utilitzen milers de persones, i que la intenció és conciliar els conductors habituals de la via, amb espais per a les parades dels busos metropolitans.

A més, també es treballa per garantir un bon transport públic al Baix Llobregat que evitaria col·lapses a l’entrada de Barcelona, ja que reduiria l’ús dels vehicles privats.

Pérz Moya ha acompanyat al secretari general d’Interior, Relacions Institucional i Participació, Joan Boada, en la inauguració de les segones jornades de sistemes intel·ligents de transports (Jornades ITS).

En aquest acte Boada ha afirmat que les noves tecnologies ‘ajudaran a millorar la seguretat, a reduir la contaminació a les zones urbanes i a una gestió sostenible del trànsit’. També ha assegurat que aquesta és la línia de treball del departament: fer una política social per millorar la qualitat de vida dels ciutadans catalans.

En la seva intervenció inaugural Boada ha avançat que Trànsit està treballant un nou sistema de control de velocitats mitjanes. Aquest sistema passarà de controlar un punt concret d’una carretera a controlar un tram, calculant la velocitat mitjana en la que un vehicle ha recorregut un determinat número de quilòmetres.

En concret, s’ha avançat que un dels primers llocs on s’aplicarà aquesta nova mesura de control de velocitat serà als túnels, en tractar-se d’uns trams de la xarxa viària on la seguretat ha de ser màxima. Sobre aquest tema Pérez Moya també ha indicat que s’utilitzaran dos cinemòmetres per fer el càlcul i per saber la velocitat mitjana per aquell tram.

Les Jornades ITS 2007, impulsades per Trànsit i organitzades per ITS Espanya, tenen lloc a Barcelona, i el seu objectiu és impulsar el desenvolupament i l’aplicació dels sistemes intel·ligents de transports a Catalunya, a més de fomentar el debat entre els experts europeus per unificar la informació que es proporciona als conductors i la gestió de la mobilitat.