Edició 2099

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 24 de abril del 2024
Edició 2099

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 24 de abril del 2024

Tècnics d’Adif, esparverats pels errors de Foment en el disseny del Corredor Mediterrani

|

- Publicitat -

La decisió tallarà les ales al Corredor

Foment ha escollit aquest sistema i no una plataforma de doble via independent, l’opció preferent dels tècnics, per una “decisió política”, segons els sindicats. Han apuntat que els experts ja van desaconsellar aquesta solució abans que comencessin les obres perquè els treballs afectarien el servei dels trens tradicionals –ara mateix, amb la infraestructura encara a mitges, circulen un 60% menys de combois que normalment-, però sobretot perquè tallava les ales a explotar al màxim les possibilitats que oferiria el Corredor Mediterrani, que serà en aquest tram de via única. D’entrada, Foment ja ha dit que la velocitat màxima serà de 220 km/h, 80km/h menys que la resta de trams d’AVE. 

Publicitat

Sindicats, tècnics d’Adif i governs català i valencià, units en el rebuig als plans de Foment

A més, els sindicats adverteixen que serà impossible que circulin més trens que ara sense treure serveis de rodalies o regionals i que no saben com funcionarà el doble sistema de senyalització que s’haurà de posar en pràctica, perquè serà el primer tram de l’Estat en què l’AVE coincidirà amb els altres serveis ferroviaris. A banda de sindicats i tècnics d’Adif, els consellers que s’ocupen de mobilitat a Catalunya i el País Valencià, Josep Rull i María José Salvador, també fa mesos que es posen les mans al cap per la decisió que, de manera deliberada o no, pot portar al fracàs del Corredor. La consellera valenciana va dir el febrer passat que el tram es convertiria en un “coll d’ampolla”. 

 

Publicitat

Opinió

Minut a Minut